Через агресію Російської Федерації та бойові дії в Україні була знищена вся довоєнна інфраструктура постачання пального. Швидко знайти нові шляхи для імпорту бензину у великих обсягах важко, тому через логістику ми відчули дефіцит.
Тепер, щоб в Україні було пальне, потрібно перебудувати всю європейську систему перевезень нафтопродуктів. Про те, чому так сталося, розповів експерт ринку пального, директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн.
Купити пальне можна, привезти його складно
Україна може купувати бензин у Європі, і вона це робить. Однак складність у тому, що не вистачає шляхів і потужностей його доставити.
Куюн пояснив, що Європа не була готовою до такого великого клієнта, як Україна. З цього ринку ніхто ніколи не постачав пальне у нашу країну, а отже і не була налагоджена транспортна інфраструктура. Відповідно, учасники ринку пального вкладали ресурси у ті транспортні шляхи, які працювали.
"Звісно, якщо цей напрямок не працює, то його ніхто не підтримує, і перекидає всі вільні потужності на маршрути, які працюють. Зараз з'являємось ми і кажемо "нам потрібно багато і дуже швидко". Відповідно – ступор. Ніхто не візьме з працюючого напряму локомотив і цистерну на Україну, бо є довгострокові контракти, все працює роками, і тепер треба все перебудовувати", – розповів експерт.
Україна перебудовує ринок Європи
Куюн наголосив, що наша держава тепер змінює напрацьовані системи і будує нові шляхи. І це стосується не тільки європейського ринку, а і ринку всього світу.
Пришвидшити процес перебудови може і нафтове ембарго проти Росії. Якщо Європа прийме рішення про повну відмову від російських нафтопродуктів, нафтові потоки потечуть у нових напрямках, і це означатиме великий перерозподіл.
"Тому Україна робить такі речі, які ніхто ніколи не робив. Це дуже непросто, але потенційно це можливо", – зауважив Куюн.
Коли в Україні зникне дефіцит пального
Раніше писали, що Сергій Куюн не радить чекати на швидкий розвиток подій, адже для європейців криза пального – це навіть більший шок, ніж для українців.
Основна причина у тому, що Європа сама є імпортозалежною, і багато країн, наприклад Польща, будуть в першу чергу думати про свого споживача.
Також проблема у тому, що майже 90% наших бензовозів не готові до виїзду за кордон, де вимоги до технічного, екологічного та безпекового стану автомобіля значно суворіші. Також є чимало бюрократії з української сторони – ліцензії, сертифікати, складнощі з водіями, яких треба знайти, забезпечити документами на виїзд у Європу тощо.
Проблем з пальним нині багато, однак основна – знайти спосіб привезти його в країну.
"Сподіваюся, що до кінця травня можна очікувати, що дефіцит трохи згасне. Він не зникне, але хоча б в основних мережах з'явиться пальне, і ліміти будуть не 5-10 літрів, а 20-30 літрів", – спрогнозував Куюн.
Інші Новини
Армія та поліція Британії користуються дронами від фірми, що озброює РФ – Bloomberg
У Великій Британії військові та поліція користуються безпілотниками, виробленими китайською компанією, яку уряд включив до санкційного списку через постачання зброї...
РФ припиняє постачання газу до Австрії, канцлер прокоментував
Росія вже завтра, 16 листопада, припинить постачання газу до Австрії. Але країна готова до такого сценарію, заявив канцлер Австрії Карл...
РФ припиняє постачання газу до Австрії, канцлер відреагував
Росія вже завтра, 16 листопада, припинить постачання газу до Австрії. Але країна готова до такого сценарію, заявив канцлер Австрії Карл...
Гетьмнацев розповів про успіхи детінізації
За 10 місяців 2024 року надходження до держбюджету від детінізації в доларовому еквіваленті дорівняли 1,67 млрд доларів. Про це заявив...
Єврокомісія очікує підйому економіки єврозони у наступні роки
Економічне зростання єврозони прискориться у 2025 та 2026 роках, а інфляція продовжить сповільнюватись. Проте існують ризики для світової торгівлі через...
Російський “Сбербанк” підвищив ставки за іпотекою до майже 30% – ЗМІ
"Сбербанк", найбільший іпотечний кредитор Росії, вже вдруге за місяць значно підвищив ставки за іпотекою - до понад 28%. Про це...
Average Rating