Через агресію Російської Федерації та бойові дії в Україні була знищена вся довоєнна інфраструктура постачання пального. Швидко знайти нові шляхи для імпорту бензину у великих обсягах важко, тому через логістику ми відчули дефіцит.
Тепер, щоб в Україні було пальне, потрібно перебудувати всю європейську систему перевезень нафтопродуктів. Про те, чому так сталося, розповів експерт ринку пального, директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн.
Купити пальне можна, привезти його складно
Україна може купувати бензин у Європі, і вона це робить. Однак складність у тому, що не вистачає шляхів і потужностей його доставити.
Куюн пояснив, що Європа не була готовою до такого великого клієнта, як Україна. З цього ринку ніхто ніколи не постачав пальне у нашу країну, а отже і не була налагоджена транспортна інфраструктура. Відповідно, учасники ринку пального вкладали ресурси у ті транспортні шляхи, які працювали.
"Звісно, якщо цей напрямок не працює, то його ніхто не підтримує, і перекидає всі вільні потужності на маршрути, які працюють. Зараз з'являємось ми і кажемо "нам потрібно багато і дуже швидко". Відповідно – ступор. Ніхто не візьме з працюючого напряму локомотив і цистерну на Україну, бо є довгострокові контракти, все працює роками, і тепер треба все перебудовувати", – розповів експерт.
Україна перебудовує ринок Європи
Куюн наголосив, що наша держава тепер змінює напрацьовані системи і будує нові шляхи. І це стосується не тільки європейського ринку, а і ринку всього світу.
Пришвидшити процес перебудови може і нафтове ембарго проти Росії. Якщо Європа прийме рішення про повну відмову від російських нафтопродуктів, нафтові потоки потечуть у нових напрямках, і це означатиме великий перерозподіл.
"Тому Україна робить такі речі, які ніхто ніколи не робив. Це дуже непросто, але потенційно це можливо", – зауважив Куюн.
Коли в Україні зникне дефіцит пального
Раніше писали, що Сергій Куюн не радить чекати на швидкий розвиток подій, адже для європейців криза пального – це навіть більший шок, ніж для українців.
Основна причина у тому, що Європа сама є імпортозалежною, і багато країн, наприклад Польща, будуть в першу чергу думати про свого споживача.
Також проблема у тому, що майже 90% наших бензовозів не готові до виїзду за кордон, де вимоги до технічного, екологічного та безпекового стану автомобіля значно суворіші. Також є чимало бюрократії з української сторони – ліцензії, сертифікати, складнощі з водіями, яких треба знайти, забезпечити документами на виїзд у Європу тощо.
Проблем з пальним нині багато, однак основна – знайти спосіб привезти його в країну.
"Сподіваюся, що до кінця травня можна очікувати, що дефіцит трохи згасне. Він не зникне, але хоча б в основних мережах з'явиться пальне, і ліміти будуть не 5-10 літрів, а 20-30 літрів", – спрогнозував Куюн.
Інші Новини
Рівень зарплат у вакансіях та резюме збігся – огляд НБУ
Брак працівників підтримує зростання номінальних зарплат в Україні високими темпами. За останній рік вони зросли на 20%. Про це йдеться...
Зростання цін на продукти в Україні сповільнився – огляд НБУ
Національний банк України повідомив про уповільнення інфляції завдяки новому врожаю. Харчові продукти дорожчають повільніше. Про це йдеться у макроекономічному та...
Виробник ракет “Фламінго” оголосив про розробку балістики та системи ППО
Українська компанія Fire Point анонсувала розробку власних балістичних ракет, а також систем протиповітряної оборони.На пресконференції Fire Point на міжнародній виставці...
Російський олігарх Фрідман просить Іспанію допомогти вийти з-під санкцій ЄС
Російський бізнесмен Михайло Фрідман попросив уряд Іспанії підтримати його виключення зі списку санкцій Євросоюзу. Про це пише El Mundo з...
Китай не підтвердив заяви Росії про газопровід “Сила Сибіру-2”
Повідомлення «Газпрому» та Володимира Путіна про домовленість з Китаєм щодо будівництва газопроводу «Сила Сибіру-2» не отримали підтвердження з боку Пекіна,...
Міжнародні резерви України зросли у серпні на $3 млрд
Завдяки збільшенню міжнародної допомоги Нацбанк наростив резерви. Обсяг є достатнім для збереження стійкості валютного ринку. З посиланням на дані НБУ.Міжнародні...
Average Rating