Через системні проблеми з логістикою та підвищення тарифів на перевезення, українська продукція стала неконкурентною на європейському ринку. Через це промисловість скорочує обсяги виробництва та переводить працівників у вимушений простій.
Про це заявив генеральний директор метзаводу "Запоріжсталь" Олександр Мироненко.
За його словами, західні партнери на кордонах не пропускають українські вантажі у необхідному обсязі: продукція дуже довго стоїть на кордонах, а користувачі – дуже довго чекають, і в результаті шукають аналогічну продукцію у Європі.
"Інша продукція, може, і не така підходяща їм за ціною, але швидша в доставці. Тому що середній строк доставки нашої продукції – близько 30 днів. Це дуже довго, ніхто не буде стільки чекати, коли ціни на метал падають", – зауважив Мироненко.
Друга причина – підвищення "Укрзалізницею" тарифів на вантажні перевезення на 70%. Це зробило вироблення української продукції збитковим, тому підприємство відклало на невизначений термін збільшення обсягів виробництва.
"Підвищення тарифів на залізничні перевезення збільшило собівартість нашої продукції. Ми стали менш конкурентними на ринку металу, і це системна проблема, яка не дає нам збільшувати обсяги виробництва, а відповідно – збільшувати валютні надходження до держбюджету. Дорога логістика робить нашу продукцію збитковою: її немає сенсу виробляти. Ми з наступного місяця планували нарощувати виробництво і запускати третю доменну піч. Але наразі ми переглянули наші плани, і наразі ми не знаємо, коли це буде зроблено – можливо, у вересні, а можливо, і набагато пізніше", – зазначив Мироненко.
Наразі, за його словами, завод працює лише на двох доменних печах – це 50% потужності. Відповідно, 50% працівників (це близько 5 тисяч людей) відправлені у вимушений простій з виплатою 2/3 зарплатні. Щоб змінити ситуацію на краще, держава має підтримати бізнес та знизити податки і тарифи, які змушують підприємства скорочувати виробництво.
"І наші державні діячі, і бізнес повинні вирішити, на чому ми заробляємо: чи на логістиці, чи ми збільшуємо виробництво і створюємо нові робочі місця. Держава має допомагати бізнесу і сприяти його розвитку, а не давити його податками та тарифами. Тоді ми всі разом зможемо нарощувати обсяги виробництва, створювати робочі місця та збільшувати валютні надходження до бюджету", – резюмував Мироненко.
Як відомо, у першому півріччі експорт з України впав на 55,6%, а виторг від нього – на 23,7%. Причини – блокування портів та ускладнення логістики, через які собівартість української продукції виросла в рази.
Міністерство інфраструктури і "Укрзалізниця" підвищили тарифи на вантажні залізничні перевезення на 70%. Проти такого рішення виступила Європейська бізнес-асоціація та галузеві спілки.
Інші Новини
ЦНАПи Києва почали видавати документи на нерухомість: що змінилось
Нещодавно у ЦНАПах Києва з'явилась можливість замовити технічну інвентаризацію об'єктів нерухомого майна та оформити паспорт БТІ.Про це повідомляє прес-служба Київської...
ЦЕС: Україна може недоотримати до 1,5 млрд євро допомоги від ЄС
Україна може недоотримати до 1,5 млрд євро допомоги від ЄС через зрив реформ, передбачених у програмі Ukraine Facility. Про це...
“ПриваБанк” попередив про технічні роботи: не працюватимуть банкомати, термінали та карти
Державний “ПриватБанк” попередив про проведення планових технічних робіт 14 червня. Це означає, що частину доби не будуть доступні операції з...
Що таке стейблкоїн і які бувають види стабільних монет
З поширенням криптовалют у людей з'явилася можливість позбутись таких характерних для фіатних валют проблем, як централізований контроль, ризик фальсифікації, високі...
Швейцарія продовжила блокування активів осіб, пов’язаних із Януковичем
Швейцарія продовжить блокувати активи осіб, які мають політичні зв’язки із президентом-втікачем Віктором Януковичем. Про це пише Swissinfo.Федеральний Верховний суд країни...
У РФ зафіксували різке зростання боргів росіян
Россияне все хуже платят по кредитам, которые набрали во время бума 2023 – первой половины 2024 гг. Ипотечные, потребительские и...
Average Rating