Через системні проблеми з логістикою та підвищення тарифів на перевезення, українська продукція стала неконкурентною на європейському ринку. Через це промисловість скорочує обсяги виробництва та переводить працівників у вимушений простій.
Про це заявив генеральний директор метзаводу "Запоріжсталь" Олександр Мироненко.
За його словами, західні партнери на кордонах не пропускають українські вантажі у необхідному обсязі: продукція дуже довго стоїть на кордонах, а користувачі – дуже довго чекають, і в результаті шукають аналогічну продукцію у Європі.
"Інша продукція, може, і не така підходяща їм за ціною, але швидша в доставці. Тому що середній строк доставки нашої продукції – близько 30 днів. Це дуже довго, ніхто не буде стільки чекати, коли ціни на метал падають", – зауважив Мироненко.
Друга причина – підвищення "Укрзалізницею" тарифів на вантажні перевезення на 70%. Це зробило вироблення української продукції збитковим, тому підприємство відклало на невизначений термін збільшення обсягів виробництва.
"Підвищення тарифів на залізничні перевезення збільшило собівартість нашої продукції. Ми стали менш конкурентними на ринку металу, і це системна проблема, яка не дає нам збільшувати обсяги виробництва, а відповідно – збільшувати валютні надходження до держбюджету. Дорога логістика робить нашу продукцію збитковою: її немає сенсу виробляти. Ми з наступного місяця планували нарощувати виробництво і запускати третю доменну піч. Але наразі ми переглянули наші плани, і наразі ми не знаємо, коли це буде зроблено – можливо, у вересні, а можливо, і набагато пізніше", – зазначив Мироненко.
Наразі, за його словами, завод працює лише на двох доменних печах – це 50% потужності. Відповідно, 50% працівників (це близько 5 тисяч людей) відправлені у вимушений простій з виплатою 2/3 зарплатні. Щоб змінити ситуацію на краще, держава має підтримати бізнес та знизити податки і тарифи, які змушують підприємства скорочувати виробництво.
"І наші державні діячі, і бізнес повинні вирішити, на чому ми заробляємо: чи на логістиці, чи ми збільшуємо виробництво і створюємо нові робочі місця. Держава має допомагати бізнесу і сприяти його розвитку, а не давити його податками та тарифами. Тоді ми всі разом зможемо нарощувати обсяги виробництва, створювати робочі місця та збільшувати валютні надходження до бюджету", – резюмував Мироненко.
Як відомо, у першому півріччі експорт з України впав на 55,6%, а виторг від нього – на 23,7%. Причини – блокування портів та ускладнення логістики, через які собівартість української продукції виросла в рази.
Міністерство інфраструктури і "Укрзалізниця" підвищили тарифи на вантажні залізничні перевезення на 70%. Проти такого рішення виступила Європейська бізнес-асоціація та галузеві спілки.
Інші Новини
Китай, попри санкції США, почав купувати російський скраплений газ
Російський танкер зі скрапленим газом уперше пришвартувався в Китаї, незважаючи на санкції США. З посиланням на Bloomberg.Судно Arctic Mulan, що...
Витрати країн НАТО на оборону в 10 разів перевищать військовий бюджет РФ
Члени НАТО планують витратити понад 1,5 трильйона доларів на оборону у 2025 році. Країни альянсу нарощують свої збройні сили в...
Витрати РФ на війну проти України встановили новий рекорд
Військові витрати бюджету Росії за підсумками першого півріччя 2025 року встановили новий абсолютний рекорд — 8,48 трлн руб. ($105,59 млрд)....
Курс валют НБУ на 28 серпня
Курс основних валют, встановлений Національним банком України в четвер, 28 серпня 2025 рокуКурс долара, порівняно з 27 серпня, знизився на...
Експорт сирої нафти з РФ скоротився через удари дронів і мита Трампа – ЗМІ
Удари українських дронів по російських експортних нафтопроводах та подвоєння тарифів США на товари, що імпортуються з Індії, схоже, вплинули на...
Українці зможуть отримати від держави до 2 млн грн за втрачене житло на окупованій территорії
Сьогодні, 27 серпня, уряд розширив програму єВідновлення: внутрішньо переміщені особи, хто втратив житло на тимчасово окупованих територіях, зможуть отримати допомогу...
Average Rating