До набуття чинності ембарго ЄС (5 грудня) залишилося всього два тижні, а РФ вже втратила більше 90% свого ринку в північних країнах блоку, які раніше були основою поставок з балтійських і арктичних терміналів.
Про це пише Bloomberg.
За даними агентства, за 4 тижні до 18 листопада Росія відвантажувала всього 95 тис барелів на день у Роттердам. Це єдиний європейський напрямок морських перевезень, що залишився, за межами Середземноморсько-Чорноморського басейну.
Водночас на початку лютого – до вторгнення РФ в Україну – в порти регіону відвантажувались більш ніж 1,2 млн барелів на день.
При цьому таакі держави, як Литва, Франція та Німеччина, припинили імпорт кілька місяців тому, а Польща наслідувала їхній приклад у вересні.
"Три чверті нафти, завантаженої в балтійських портах Росії, зараз прямує до Азії, причому індійські нафтопереробники скуповують барелі, щоб скористатися пільговим періодом, запропонованим США і Великої Британії, який, як очікується, буде прийнятий ЄС.
Це звільнить від санкцій вантажі, які будуть завантажені до того, як заборона вступить в силу 5 грудня, за умови, що вони будуть доставлені до 19 січня", – нагадує агентство.
Очікується, що країни "Великої сімки" вже в середу оголосять про рівень граничної ціни на російську нафту. Вантажі, придбані за цінами вище цього рівня, втратять доступ до європейських і британських суден, страхових та інших послуг.
Загальний обсяг поставок з Росії впав до дев'ятитижневого мінімуму в 2,67 млн барелів на добу за сім днів до 18 листопада, тоді як менш волатильний чотиритижневий середній показник також знизився, хоча він залишався вище 3 млн барелів на добу протягом шостого тижня, зафіксував Bloomberg.
Тривале зниження призвело до того, що тижневі доходи Кремля від торгівлі нафтою впали до найнижчого рівня з початку січня, нагадує агентство.
Обсяг нафти на суднах, що прямують до Китаю, Індії та Туреччини – трьох країн, які стали найбільшими покупцями переміщених російських поставок, а також обсяги на суднах, які ще не показали кінцевого пункту призначення, зросли до рекордних 2,45 млн барелів на добу за чотири тижні до 18 листопада.
"Танкери, що перевозять російську нафту, стають дедалі більш "втаємниченими" щодо своїх кінцевих пунктів призначення. Спостерігається різке збільшення кількості суден, які виходять з Балтики і вказують своїм наступним пунктом призначення Порт-Саїд або Суецький канал. Ймовірно, більшість з цих суден почнуть подавати сигнали в бік індійських портів, як тільки пройдуть через канал", – резюмує Bloomberg.
Нагадуємо:
Доходи Росії у 2023 році впадуть щонайменше на 40% через початок дії нафтового ембарго ЄС.
Міністри фінансів країн G7 домовилися, що обмеження цін на нафту з РФ почне діяти з 5 грудня для сирої нафти та з 5 лютого – для нафтопродуктів.
Інші Новини
Резиденти Дія.City збільшили відрахування до бюджету майже вдвічі – податкова
За перші вісім місяців 2025 року компанії-резиденти Дія.City перерахували до державного бюджету 19,5 млрд грн, що на 81% більше, ніж...
Міноборони переходить на сучасну модель забезпечення якості оборонної продукції
Завершено трансформацію системи забезпечення якості продукції оборонного призначення. Принцип тотального контролю за якістю зміниться сучасною моделлю партнерських відносин із виробниками,...
ЄС планує прискорити повну відмову від нафти і газу з РФ – фон дер Ляєн
Європейський Союз може прискорити повну відмову від купівлі нафти і газу з Росії, яку зараз заплановано на 2027 рік. Про...
В Україні після різкого зростання знизилися ціни на газ, але значно вище європейських
Ціни на газ в Україні трохи знизилися. Однак вони приблизно на 20% перевищують ціни в Європі. З посиланням на дані...
В ЄС розподілили оборонні кредити – на що може розраховувати Україна
Європейська комісія розподілила 150 мільярдів у межах нової програми безпекової допомоги SAFE (Security Action for Europe) серед 19 країн-членів Євросоюзу.Найбільші...
Українці будуть сплачувати 5% з продажу товарів та здачі квартир в оренду – законопроєкти
Кабінет міністрів України зареєстрував два законопроєкти про податки з громадян, які продають через інтернет. Відповідальність за сплату покладуть на цифрові...
Average Rating