У російських суднобудівних корпорацій закінчуються ключові деталі, зокрема – для двигунів, що затримує або зупиняє виробництво танкерів і суден, необхідних для транспортування нафти і вантажів. Про це пише Wall Street Journal з посиланням на поінформованих співрозмовників.
Державна компанія "Об'єднане суднобудування" (ОСК) перебуває під західними санкціями з 2014 року, але проблеми з отриманням обладнання та іноземних фахівців для встановлення деталей "набули системного характеру" після повномасштабного вторгнення РФ в Україну.
"ОСК" і ще одне державне підприємство, суднобудівний комплекс "Звєзда", є двома найбільшими верфями в РФ за обсягом замовлень. Вони виробляють судна від атомних підводних човнів і фрегатів до криголамів і пасажирських суден, переважно на внутрішній ринок. Як наслідок, проблеми з виробництвом відчуватимуться здебільшого в самій РФ.
Стабільним клієнтом обох російських верфей є державний танкерний оператор "Совкомфлот", який також потрапив під санкції і відтак продав понад третину свого флоту та переніс свої операції в Дубай.
ЄС і США наклали заборону на заходження російських суден у свої порти, а також санкції на танкери, що перевозять російську нафту. Відтак російські експортери нафти використовують застарілий флот танкерів, який зараз і перевозить більшу частину морського експорту російської нафти.
Радник з питань інвестицій в РФ INFOline, повідомив, що місцеві верфі торік поставили на 20% менше суден, ніж у 2021 році. Тоннаж дещо збільшився через поставку "Звєздою" двох великих танкерів для "Совкомфлоту" та ще одного державного власника танкерів – "Роснефтефлоту".
Наразі ОСК будує 59 вантажних суден. У 2020 році компанія поставила 17 суден, і ще 16 – у 2021 році. Але торік було побудовано лише чотири, оскільки німецькі гребні гвинти більше не постачаються.
Керівники російських судноплавних компаній кажуть, що верфі намагаються виготовити деякі з відсутніх деталей самостійно або замінити їх імпортом з Китаю, але створення нових ланцюжків поставок у суднобудуванні вимагає часу і збільшує витрати.
Цього року "Звєзда" має поставити понад 50 суден за контрактом. Компоненти для цих кораблів були закуплені ще до запровадження санкцій, але їхнє складання виконується спільно з корейськими партнерами, і, за словами обізнаних людей, ця співпраця припинилася.
Менеджер одного з заводів "Звєзда" сказав, що відсутність імпортних двигунів порушує виробництво на його підприємстві, а виробництво деяких деталей всередині Росії займе кілька років.
Інші Новини
Нафтогігант Індії планує нові закупівлі російської нафти – Bloomberg
Нафтові вантажі, які найбільша державна нафтопереробна компанія Індії Indian Oil Corp. планує придбати на початку наступного року, включають російські суміші...
РФ продає нафту з рекордними за останній час знижками – росЗМІ
Дисконт на російську нафту Urals до Brent в порту Приморськ 10 листопада зріс до 19,4 доларів за барель, в порту...
Україна стає світовим центром виробництва дронів – Bloomberg
Україна зараз випускає до 4 млн безпілотників щороку — від простих FPV-дронів до далекобійних комплексів. За даними Bloomberg, це перетворює...
ЗМІ: Бразилія почала скорочувати залежність від російського дизпалива
Як пише Financial Times, Бразилія почала скорочувати свою залежність від російського дизельного пального на тлі жорстких західних санкцій.Не дивлячись на...
ДТЕК опублікувала графіки відключень для Києва на 12 листопада
Як пише ДТЕК, у Києві завтра, 12 листопада, діятимуть графіки відключень світла. Електропостачання можуть обмежувати на період до 4 годин.За...
12 листопада графіки відключень світла діятимуть цілодобово
Як пише "Укренерго", у середу, 12 листопада, в більшості регіонах України будуть застосовуватись графіки відключень електроенергії. Графіки передбачають погодинні відключення...

Average Rating