У російських суднобудівних корпорацій закінчуються ключові деталі, зокрема – для двигунів, що затримує або зупиняє виробництво танкерів і суден, необхідних для транспортування нафти і вантажів. Про це пише Wall Street Journal з посиланням на поінформованих співрозмовників.
Державна компанія "Об'єднане суднобудування" (ОСК) перебуває під західними санкціями з 2014 року, але проблеми з отриманням обладнання та іноземних фахівців для встановлення деталей "набули системного характеру" після повномасштабного вторгнення РФ в Україну.
"ОСК" і ще одне державне підприємство, суднобудівний комплекс "Звєзда", є двома найбільшими верфями в РФ за обсягом замовлень. Вони виробляють судна від атомних підводних човнів і фрегатів до криголамів і пасажирських суден, переважно на внутрішній ринок. Як наслідок, проблеми з виробництвом відчуватимуться здебільшого в самій РФ.
Стабільним клієнтом обох російських верфей є державний танкерний оператор "Совкомфлот", який також потрапив під санкції і відтак продав понад третину свого флоту та переніс свої операції в Дубай.
ЄС і США наклали заборону на заходження російських суден у свої порти, а також санкції на танкери, що перевозять російську нафту. Відтак російські експортери нафти використовують застарілий флот танкерів, який зараз і перевозить більшу частину морського експорту російської нафти.
Радник з питань інвестицій в РФ INFOline, повідомив, що місцеві верфі торік поставили на 20% менше суден, ніж у 2021 році. Тоннаж дещо збільшився через поставку "Звєздою" двох великих танкерів для "Совкомфлоту" та ще одного державного власника танкерів – "Роснефтефлоту".
Наразі ОСК будує 59 вантажних суден. У 2020 році компанія поставила 17 суден, і ще 16 – у 2021 році. Але торік було побудовано лише чотири, оскільки німецькі гребні гвинти більше не постачаються.
Керівники російських судноплавних компаній кажуть, що верфі намагаються виготовити деякі з відсутніх деталей самостійно або замінити їх імпортом з Китаю, але створення нових ланцюжків поставок у суднобудуванні вимагає часу і збільшує витрати.
Цього року "Звєзда" має поставити понад 50 суден за контрактом. Компоненти для цих кораблів були закуплені ще до запровадження санкцій, але їхнє складання виконується спільно з корейськими партнерами, і, за словами обізнаних людей, ця співпраця припинилася.
Менеджер одного з заводів "Звєзда" сказав, що відсутність імпортних двигунів порушує виробництво на його підприємстві, а виробництво деяких деталей всередині Росії займе кілька років.
Інші Новини
Витрати РФ на війну проти України встановили новий рекорд
Військові витрати бюджету Росії за підсумками першого півріччя 2025 року встановили новий абсолютний рекорд — 8,48 трлн руб. ($105,59 млрд)....
Курс валют НБУ на 28 серпня
Курс основних валют, встановлений Національним банком України в четвер, 28 серпня 2025 рокуКурс долара, порівняно з 27 серпня, знизився на...
Експорт сирої нафти з РФ скоротився через удари дронів і мита Трампа – ЗМІ
Удари українських дронів по російських експортних нафтопроводах та подвоєння тарифів США на товари, що імпортуються з Індії, схоже, вплинули на...
Українці зможуть отримати від держави до 2 млн грн за втрачене житло на окупованій территорії
Сьогодні, 27 серпня, уряд розширив програму єВідновлення: внутрішньо переміщені особи, хто втратив житло на тимчасово окупованих територіях, зможуть отримати допомогу...
Свириденко заявила, що частина жінок-депутатів місцевих рад зможуть виїжджати за кордон
Кабінет Міністрів дозволив жінкам-депутаткам місцевих рад, які працюють на громадських засадах, безперешкодно виїжджати за кордон під час воєнного стану. Про...
Уряд відкрив конкурс на розробку родовища літію в Україні
Кабмін анонсував проведення конкурсу на розробку родовища літію на ділянці "Добра" у Кіровоградській області. Переможець повинен забезпечити не лише видобуток,...
Average Rating