У російських суднобудівних корпорацій закінчуються ключові деталі, зокрема – для двигунів, що затримує або зупиняє виробництво танкерів і суден, необхідних для транспортування нафти і вантажів. Про це пише Wall Street Journal з посиланням на поінформованих співрозмовників.
Державна компанія "Об'єднане суднобудування" (ОСК) перебуває під західними санкціями з 2014 року, але проблеми з отриманням обладнання та іноземних фахівців для встановлення деталей "набули системного характеру" після повномасштабного вторгнення РФ в Україну.
"ОСК" і ще одне державне підприємство, суднобудівний комплекс "Звєзда", є двома найбільшими верфями в РФ за обсягом замовлень. Вони виробляють судна від атомних підводних човнів і фрегатів до криголамів і пасажирських суден, переважно на внутрішній ринок. Як наслідок, проблеми з виробництвом відчуватимуться здебільшого в самій РФ.
Стабільним клієнтом обох російських верфей є державний танкерний оператор "Совкомфлот", який також потрапив під санкції і відтак продав понад третину свого флоту та переніс свої операції в Дубай.
ЄС і США наклали заборону на заходження російських суден у свої порти, а також санкції на танкери, що перевозять російську нафту. Відтак російські експортери нафти використовують застарілий флот танкерів, який зараз і перевозить більшу частину морського експорту російської нафти.
Радник з питань інвестицій в РФ INFOline, повідомив, що місцеві верфі торік поставили на 20% менше суден, ніж у 2021 році. Тоннаж дещо збільшився через поставку "Звєздою" двох великих танкерів для "Совкомфлоту" та ще одного державного власника танкерів – "Роснефтефлоту".
Наразі ОСК будує 59 вантажних суден. У 2020 році компанія поставила 17 суден, і ще 16 – у 2021 році. Але торік було побудовано лише чотири, оскільки німецькі гребні гвинти більше не постачаються.
Керівники російських судноплавних компаній кажуть, що верфі намагаються виготовити деякі з відсутніх деталей самостійно або замінити їх імпортом з Китаю, але створення нових ланцюжків поставок у суднобудуванні вимагає часу і збільшує витрати.
Цього року "Звєзда" має поставити понад 50 суден за контрактом. Компоненти для цих кораблів були закуплені ще до запровадження санкцій, але їхнє складання виконується спільно з корейськими партнерами, і, за словами обізнаних людей, ця співпраця припинилася.
Менеджер одного з заводів "Звєзда" сказав, що відсутність імпортних двигунів порушує виробництво на його підприємстві, а виробництво деяких деталей всередині Росії займе кілька років.
Інші Новини
Українці збільшують купівлю євро, долар поступово втрачає позиції – НБУ
Починаючи з квітня 2025 року українці почали купувати більше готівкових євро. Долар залишається головною валютою, але поступово втрачає позиції. Про...
Торговельна угода зі США: у Німеччині наполягають на готовності ЄС до контрзаходів
Міністр фінансів Німеччини Ларс Клінгбайль заявив, що Європейський Союз "готовий вжити контрзаходів" проти США, якщо не вдасться досягти справедливої торговельної...
Японія все ще сподівається домовитися з Трампом про нижчі мита
Японія продовжить відстоювати свої інтереси після шокуючого оголошення про те, що з 1 серпня президент США Дональд Трамп запровадить 25%...
Європарламент підтримав запуск нової системи в’їзду до ЄС
Європарламент підтримав поступове розгортання нової системи в’їзду-виїзду до Євросоюзу, запровадження якої обговорювалось і готувалось вже тривалий час. Про це заявили...
У Кабміні розповіли, як можна збільшити пенсію вдвічі
Міністерство соціальної політики готує комплексну реформу пенсійної системи, яка поєднуватиме солідарну, накопичувальну та добровільну складові. Це дасть можливості отримувати пенсію...
Ціни на газ в Україні зросли після двомісячного зниження – Мінекономіки
Ціни на газ зросли на європейському ринку. В Україні газ подорожчав після зниження цін протягом двох місяців. Про це свідчать...
Average Rating