Через лазівку в західних санкціях Туреччина перемарковує російську нафту, видаючи її за свою, і відправляє до Євросоюзу, завдяки чому РФ заробила €3 мільярди. Про це йдеться у публікації Politico.
Згідно із дослідженням видання та аналітичних центрів, російська нафта надходить у великих обсягах до ЄС через Туреччину, причому легально.
Ця схема можлива завдяки лазівці у санкціях, яка дозволяє ввозити в ЄС "змішане" паливо, якщо воно маркується як неросійське. За 12 місяців після того, як Євросоюз у лютому 2023 року запровадив заборону на російську нафту та нафропродукти, це принесло Москві до €3 мільярдів лише через схему з використанням трьох турецьких портів – Джейхан, Мармара-Ереглісі та Мерсін.
До повномасштабного вторгнення три чверті сирої нафти і 40% дизельного пального надходили до ЄС із Росії.
Коли на купівлю цих енергоносіїв було накладено заборону в ЄС, приблизно в той самий час Туреччина почала поступово нарощувати імпорт палива із Росії, одночасно збільшуючи експорт до країн Євросоюзу.
За останній рік ці цифри майже зрівнялися. У період з лютого 2023-го по лютий 2024 року Туреччина збільшила закупівлі палива у Росії на 105% порівняно з попередніми 12 місяцями. За цей самий період турецький експорт до ЄС підскочив на 107%.
Туреччина має нафтопереробні заводи, які можуть переробляти майже 1 мільйон барелів нафти на день.
Проте географічне розташування кількох турецьких портів у поєднанні з даними про імпорт-експорт переконливо свідчить, що значні обсяги російського палива були просто перепаковані й переправлені далі.
Наприклад, південно-східний порт Джейхан має обмежене автомобільне й залізничне сполучення із нафтопереробними заводами, що не дає йому можливості отримувати великі партії палива, окрім як через море.
У період із лютого 2023 по 2024 рік порт прийняв близько 22 мільйонів барелів палива, 92% з яких надійшли з Росії – утричі більше, ніж роком раніше. За той самий період 85% експорту палива з порту було поставлено до ЄС.
Таке саме спостерігається і в західному порту Мармара-Ереглісі та південному – Мерсін. Обидва демонструють схожі щорічні стрибки російського імпорту – відповідно удвоє і втроє, що збіглося зі збільшенням експорту до ЄС.
Згідно з правилами Євросоюзу, вантажі, що містять російське паливо, змішане із продуктами з інших країн, "можуть підлягати санкціям залежно від частки російського компонента".
Але на практиці, за словами експертів, перевіряється лише документ, так званий "сертифікат походження", у якому зазначено, звідки походить вантаж. Імпорт палива з російськими документами є незаконним, але Туреччина просто переоформляє старі сертифікати на нові, турецькі.
Інші Новини
Китай значно скоротив свої американські облігації на користь Британії
У березні поточного року вперше майже за 25 років (з жовтня 2000-го) Великобританія випередила Китай за обсягом американських облігацій. Це...
Туск після розмови з Трампом: попереду можуть бути “дуже тяжкі дні”
Прем’єр-міністр Польщі Дональд Туск після розмови європейських лідерів з президентом США Дональдом Трампом заявив, що на переговорах у Стамбулі РФ...
Ігровий бізнес та його вплив на економіку України
Азартна індустрія в Україні продовжує стрімко зростати, залучаючи все більше гравців та інвесторів. Після легалізації азартних ігор у 2020 році...
Вперше за шість місяців: у Росії сповільнилася інфляція
Зростання споживчих цін у Росії, яке тривало шість місяців поспіль, у квітні ймовірно призупинилося. Про це пише Bloomberg.Видання зазначає, що...
Кабмін виділяє майже 900 млн грн на відновлення Запорізької та Харківської областей
Кабмін 16 травня виділив 298 млн грн для реалізації чотирьох проєктів відновлення в Запорізькій області, а також затвердив протокольне доручення...
Кабмін змінив розрахунок стажу для пенсій за радянський період
Кабінет міністрів затвердив низку документів щодо визначення стажу роботи на території республік СРСР до 1992 року для призначення пенсій. Про...
Average Rating