Від холодних вод Балтійського моря до тихоокеанських берегів Владивостока десятки танкерів РФ, які раніше перевозили московську нафту, зараз стоять порожніми і простоюють. Про це пише агентство Bloomberg.
Судна стали бездіяльними після того, як потрапили під санкції США, Великобританії та Європи, які почали посилюватися в жовтні 2023 року. Деякі з них були піддані санкціям за порушення встановленого "Групою семи" граничного рівня цін на експорт російської нафти, інші – за приналежність до державної танкерної компанії ПАТ "Совкомфлот".
Простої кораблів доводять, що Захід має важелі – якщо він вирішить за них потягнути, – які можуть зірвати транспортування російської нафти. Майже всі 53 судна, які потрапили під санкції з жовтня 2023 року, так і не змогли забрати жодного вантажу.
Ті кілька, що завантажилися, намагалися приховати свою подальшу діяльність, вдаючись до відключення автоматичних систем відстеження та перекидання вантажів з одного судна на інше, приховуючи це від сторонніх очей.
Однак той факт, що ставки фрахту – включно з тією частиною, яка безпосередньо пов'язана з санкціями, – падають, є важливим доказом того, що санкції виводять з ладу танкери, але насправді не призводять до підвищення витрат Росії на окремі вантажі.
Судна, що потрапили під санкції, намагаються вести торгівлю у звичному режимі. Лише три з них завантажилися з моменту введення санкцій, свідчать дані відстеження суден, зібрані агентством Bloomberg.
Судна, що простоюють, скупчилися в кількох точках по всьому світу: шість нафтових танкерів стоять на якорі в Балтійському морі, ще чотири востаннє бачили біля виходу з Чорного моря, п'ятий стояв на якорі неподалік від порту, а шостий, "Віктор Бакаєв", покинув регіон на початку липня.
Ще п'ять кораблів, які стоять на якорі в акваторії портових міст "Владивосток" і "Козьмино", – усі, окрім одного, що належить "Совкомфлоту", – місяцями простоюють без діла.
Ще два простоюють без визначеного пункту призначення між узбережжям Росії та Японії. Два з них, "Лиговский проспект" і "Казань", потрапили під санкції в листопаді, і відтоді ні вони, ні інші не завантажили жодного вантажу.
П'ять з шести танкерів, помічених біля берегів Китаю, або перебувають на ремонтних верфях, або нещодавно покинули їх. Ще чотири простоюють біля берегів Південної Кореї.
Біля Порт-Саїда, на північному кінці Суецького каналу, зібралися вісім танкерів, що потрапили під санкції. З моменту прибуття вони були бездіяльними.
Лише три з 53 танкерів, що потрапили під санкції, точно завантажили вантажі з моменту додавання до списку.
Інші Новини
Держборг України зріс майже на 104 млрд. грн
Державний та гарантований державою борг України у березні 2025 року збільшився на 103,48 млрд грн - до 7 123,25 млрд...
Названо найприбутковіші компанії України за підсумками 2024 року
Підсумкову звітність за 2024 рік надали майже 408 тис. компаній. Експерти проаналізували актуальні фінансові показники та визначили найприбутковіші підприємства. Рейтинг...
“Багато кого знаю особисто”: Гетманцев подякував моделям OnlyFans за сплату податків
Голова комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев у телеефірі подякував моделям OnlyFans за сплачені...
Україна зможе отримувати більше електроенергії з Європи: ліміт збільшили на 100 МВт
Європейська мережа операторів системи передачі електроенергії ENTSO-E збільшила максимально допустиму спроможність України та Молдови для експорту електроенергії на 100 МВт...
The Times дізналися, як може вплинути ресурсна угода на допомогу Україні від США
Президент США Дональд Трамп може схвалити постачання зброї Україні після підписання угоди про надра. Журналісти оцінили, наскільки це реально. З...
У Tesla спростували, що шукали нового гендиректора на заміну Маску
Голова правління виробника електрокарів Tesla Робін Денхолм спростувала новину про те, що рада директорів прагне замінити її генерального директора Ілона...
Average Rating