Кабінет міністрів не має наміру переглядати Національну стратегію доходів на 2024-2030 роки, свідчить відповідь прем'єр-міністра Дениса Шмигаля на петицію, яка набрала 25 000 голосів.
"Основні положення Національної стратегії узгоджені з МВФ, враховують міжнародну практику оподаткування, євроінтеграційні процеси, рекомендації Світового банку та ОЕСР", – йдеться у відповіді на петицію.
Наголошується, що Нацстратегія не є законодавчим актом, який формує нові правила роботи для бізнесу – вона "визначає довгострокові цілі у сфері податкової та митної політики, які реалізовуватимуться поетапно".
Зокрема законодавчі пропозиції щодо розкриття банківської таємниці передбачаються після реалізації заходів щодо побудови та удосконалення системи захисту інформації в Державній податковій службі (ДПС). Цей захід стосується лише рахунків платників податків – юридичних осіб.
Доступ податкових органів до банківської таємниці є поширеною міжнародною практикою (наприклад, у США). Нині відсутність в органів ДПС актуальної інформації про стан рахунків боржника ускладнює виконання рішень судів і податкових органів.
Щодо того, що звуження використання спрощеної системи оподаткування може ускладнити її для малого й мікробізнесу, то, вважають у Кабміні, реформа спрямована на обмеження зловживань, підтримку малого бізнесу й усунення викривлень конкуренції.
Реформування почнеться лише після відновлення довіри до податкових органів і проведення їх функціональної реформи. Процес реформування буде публічним, із залученням громадськості, бізнесу та міжнародних партнерів.
Щодо необхідності викорінення практики презумпції вини платників податків, то притягнення особи до фінансової відповідальності передбачає встановлення органами контролю вини особи.
Діяння вважаються вчиненими умисно, якщо доведені податковим органом обставини свідчать, що платник податків свідомо створив умови, які не можуть мати іншої мети, крім невиконання або неналежного виконання вимог, установлених Кодексом та іншим законодавством.
Щодо розширення дискреційних можливостей для інституційно слабких фіскальних органів, то, кажуть у Кабміні, новий проєкт закону передбачає надання Мінфіну права затверджувати перелік ключових показників ефективності роботи податкових органів і методику їх розрахунку, а ДПС зобовʼязується звітувати про виконання цих показників.
Також передбачена реформа податкових і митних органів, яка обмежить втручання органів контролю у діяльність бізнесу. Планується подальша автоматизація процедур, схвалено довгостроковий національний стратегічний план цифрового розвитку, цифрової трансформації та цифровізації Держмитслужби. А ДПС готує план цифрового розвитку Державної податкової служби України до 2030 року.
Інші Новини
Курс валют НБУ на 7 серпня
Курс основних валют, встановлений Національним банком України у четвер, 7 серпня 2025 рокуКурс долара, порівняно з 6 серпня, знизився до...
Bloomberg: Мита на Індію лише початок економічного тиску США на нафту РФ
Додаткові мита президента Дональда Трампа в розмірі 25% на закупівлю російської нафти Індією може стати лише першим ударом по енергетичних...
Україна обмежила імпорт м’ясопродуктів із США
Україна обмежила ввезення продуктів тваринництва зі США через реєстрацію грипу птиці. Про це повідомило Східне міжрегіональне Головне управління Державної служби...
Німецька Uniper почала отримувати компенсації від “Газпрому” – Bloomberg
Німецька енергетична компанія Uniper SE стала першою серед європейських постачальників, яка змогла отримати компенсацію від "Газпрому". Про це пише Bloomberg.Коли...
Уряд РФ вдруге за рік перепише бюджет через падіння нафтогазових доходів
Непохитне зростання витрат та різке падіння нафтогазових доходів змушують російську владу знову переглядати бюджет. Навесні Мінфін РФ знизив план надходжень...
В Єврокомісії розповіли, коли почнуть застосовувати нову стелю ціни на нафту з РФ
Нова, динамічна стеля ціни на російську нафту, встановлена 18-м пакетом санкцій Європейського Союзу проти Росії, почне застосовуватися з 3 вересня...
Average Rating