Цього тижня в Лондоні розпочнеться багатомільярдна судова битва за те, хто заплатить за сотні літаків, які застрягли в Росії після початку повномасштабного вторгнення в Україну. Про це пише The Financial Times.
Власники літаків, включаючи найбільшу в світі компанію з комерційного лізингу літаків AerCap, вимагають від страховиків, зокрема AIG, Chubb і Lloyd's of London, близько 3 мільярдів доларів. Якщо позов суд задовольнить, сектор авіаційного страхування зазнає найбільших втрат у своїй історії, а збитки перевищать втрати після 11 вересня.
Понад 500 літаків вартістю приблизно 10 мільярдів доларів застрягли в Росії після вторгнення в Україну в лютому 2022 року. Їх власниками є західні лізингові компанії, однак Росія вирішила не повертати літаки після того, як їх власники розірвали договори оренди у 2022 році. Західним лізингодавцям вдалося повернути частину літаків, але більшість залишається в Росії, їх все ще експлуатують російські авіакомпанії.
Окрім визначення того, чи мають орендодавці літаків право на страхове покриття, суд повинен буде визначити, які страховики несуть відповідальність і за якими типами полісів: покриття наслідків війни чи покриття "всіх ризиків", пише FT.
Для цього суддя намагатиметься винести рішення щодо юридичної “причини” будь-яких збитків — чи були літаки захоплені російською державою чи вкрадені російськими авіакомпаніями.
Кілька лізингодавців також подали позови щодо перестрахування. Вони стосуються полісів, укладених російськими авіакомпаніями з російськими страховиками, які, у свою чергу, перестрахувалися у західних компаній. Західні перестраховики стверджували, що справу слід слухати в Москві, але в березні Верховний суд постановив, що справу можна розглядати в Лондоні.
Західні санкції закрили Росії постачання ключових запчастин та послуг з технічного обслуговування авіації. Однак Росія купує підсанкційні деталі для літаків через Китай, Туреччину, ОАЕ і навіть через країни Європи.
Інші Новини
Роботодавці назвали найбільш потрібні професії в Україні
До рейтингу найбільш потрібних серед роботодавців в Україні потрапили в основному робітничі професії. Про це свідчать результати дослідження ринку праці,...
Гороховський пояснив, чому військовим обнуляють кредитні ліміти у Monobank
Військові скаржаться, що після звернення до банків із проханням скасувати відсотки за законом, їм обнуляють кредитні ліміти. У Monobank пояснили...
AstraZeneca після заяв Трампа перестала бути найдорожчою компанією Британії
Компанія AstraZeneca Plc втратила статус найдорожчої компанії Великобританії, поступившись HSBC. Це сталося після того, як заяви президента США Дональда Трампа...
США та Китай помирилися: як відреагував валютний ринок
На вихідних у Женеві відбулися економічні та торговельні переговори на високому рівні між делегаціями США та Китаю. Були проведені всебічні...
Імпорт бензину до України зріс майже на 30%: закріпився новий лідер
У квітні імпорт бензину в Україну залишався стабільним і, як і в березні, трохи не дотягнув до 100 тис. т....
Міноборони допустило до використання вітчизняний наземний робот “Спайдер”
Кодифіковано та допущено до експлуатації у підрозділах Збройних сил України наземний роботизований комплекс "Спайдер". З посиланням на Міністерство оборони. Про...
Average Rating