У Міністерстві закордонних справ України закликали партнерів посилити протидію російському "тіньовому флоту" танкерів після аварії таких суден у Чорному морі, що спричинило екологічну катастрофу у регіоні. Про це на брифінгу 10 січня заявив речник МЗС України Георгій Тихий.Речник зазначив, що аварія двох російських танкерів у Керченській протоці 15 грудня з масштабним розливом мазуту підтверджує, що застарілі судна "тіньового флоту" є екологічною загрозою для акваторій, якими вони пересуваються, оскільки Росія нехтує безпековими стандартами мореплавства.Георгій Тихий наголосив, що керівництву Росії знадобилося понад 20 днів, щоб визнати масштаби проблеми на найвищому рівні і створити оперативний штаб для ліквідації наслідків. "У період з 15 до 31 грудня 2024 року цей витік нафтопродуктів з пошкоджених танкерів у Керченській протоці тривав, і російська влада не вживала жодних дієвих заходів для ліквідації цієї катастрофи", – наголосив він. Речник зауважив, що ця катастрофа є прямим наслідком російської агресії проти України та протиправної господарської діяльності Росії на тимчасово окупованих територіях і в водних акваторіях України. Він підкреслив, що це загроза і для екосистеми Чорного моря, і для життя та здоров’я громадян усіх причорноморських країн. "Це також свідчення для наших партнерів що використання Росією так званого тіньового флоту для незаконних перевезень не лише приносить мільярди російському воєнному бюджету, але й підвищує ризики екологічних катастроф і збитків для прибережних держав. І це стосується не лише Чорного моря", – наголосив речник."Саме тому Україна ще раз закликає посилити санкційні обмеження щодо операторів тіньового флоту РФ. Давно пора поставити цей флот на якір", – заявив Георгій Тихий. Він додав, що Росію слід притягнути до відповідальності за заподіяну транскордонну шкоду. Нагадаємо, у Фінляндії заявили про технічні дефекти танкера, який підозрюють у пошкодженні підводної ЛЕП і кількох кабелів зв’язку у Фінській затоці та зараховують до "тіньового флоту".Термін "тіньовий флот Росії" використовують у ЄС стосовно танкерів, які перевозять російську нафту в обхід "цінової стелі", встановленої G7 для зменшення прибутку держави-агресора від міжнародної торгівлі. Це переважно старі танкери із заплутаними структурами власності та контролю, що здійснюють рейси без належного страхування (компаніям з країн G7 заборонено страхувати танкери, що перевозять продукцію без дотримання санкцій).
Інші Новини
Німецькі ультраправі поклали на Україну відповідальність за посилення обстрілів РФ
Співлідер ультраправої партії "Альтернатива для Німеччини" Тіно Хруппала звинуватив Україну в значному збільшенні кількості російських атак на Київ після зустрічі...
Стефанчук погодив поновлення трансляцій Верховної Ради
Спікер Верховної Ради Руслан Стефанчук підписав постанову про відновлення прямих трансляцій засідань парламентуПро це повідомив народний депутат Ярослав Юрчишин."Найближче засідання...
Пісторіус: Німеччина почала передачу Україні нових систем Patriot
Міністр оборони Німеччини Борис Пісторіус заявив, що його країна перебуває у процесі постачання двох повних систем Patriot до України. Про...
ЦПД: росіяни поширюють фейк про “мовні патрулі” в українських школах
Країна-агресорка РФ розповсюдила дезінформацію в соцмережах про так звані "мовні патрулі" в українських школах, які забороняють дітям розмовляти російськоюПро це...
Глава МЗС Чехії після удару по Яровій: настав час жорстких санкцій
Глава МЗС Чехії Ян Ліпавський після авіаудару РФ по Яровій на Донеччині закликав до жорстких санкцій проти Росії.Про це чеський...
Президент Євроради прокоментував авіаудар РФ по Яровій, де загинули понад 20 людей
Президент Європейської ради Антоніу Кошта засудив російську атаку по селищу Ярова на Донеччині, у результаті якої загинула 21 людина. Про...
Average Rating