Німеччина переживає найдовший період економічної стагнації з часів Другої світової війни. ВВП практично не зростає з 2019 року, і ні в кого немає плану виходу з цієї кризи. Про це пише Wall Street Journal.Ключова проблема німецької економіки полягає у надмірній залежності від експорту, переважно автомобілів, що стало вразливим місцем через уповільнення економічного зростання в Китаї, посилення конкуренції та зростання цін на енергію. Криза торкнулася не лише великих компаній, а й малого та середнього бізнесу, призводячи до скорочення робочих місць та падіння доходів.Нинішня ситуація для німців, які в лютому обиратимуть новий парламент, нагадує повторення середини 2000-х, коли рівень безробіття сягав 12%. Тоді Німеччині довелося піти на непопулярні реформи ринку праці та системи соціального забезпечення.Але нинішня криза навіть гірша, бо ставить під сумнів саму основу експортноорієнтованої економічної моделі Німеччини.Під час попереднього спаду Німеччину тягнув Китай. Його економіка щороку зростала приблизно на 10%, поглинаючи товари й забезпечуючи світову торгівлю та глобальну економіку. Сьогодні, за даними Світової організації торгівлі, економіка Китаю зростає вдвічі повільніше.Без експортних ринків, які швидко зростають, німецька модель "мертва", каже європейський аналітик Якоб Кіркегор з американського Інституту міжнародної економіки Петерсона у Вашингтоні.Водночас німецькі політики здебільшого захищають стару економічну модель і пропонують лише поверхневі зміни (наприклад, нові торгові угоди або зниження податків), ігноруючи потребу в структурних реформах.WSJ вказує, що Німеччина по суті потрапила в замкнене коло: країні потрібні величезні інвестиції для модернізації (за оцінками – 600 млрд євро протягом 10 років), але високі податки змушують людей заощаджувати, а не витрачати. Політики не хочуть проводити непопулярні реформи, а конституційні обмеження заважають державі збільшити витрати.
Інші Новини
Надходження від ПДФО забезпечили третину зведеного бюджету – податкова
Податок на доходи фізичних осіб забезпечує 33% надходжень зведеного бюджету. За 10 місяців поточного року платники перерахували 507,8 млрд грн...
“Укрзалізниця” змінює графік та кількість поїздів на прифронтову Сумщину
"Укрзалізниця" оновлює сполучення з прифронтовою Сумською областю – зміниться графік руху окремих потягів та кількість місць в них. "На початок...
У світовому океані знаходиться мільярд барелів підсанкційної нафти з РФ, Ірану та Венесуели
У світовий океан на танкерах наразі перебуває приблизно мільярд барелів нафти. При цьому левова її частина - це сировина з...
Тисячі транспортних компаній в РФ можуть збанкрутувати – росЗМІ
Російські транспортні компанії почали масово залишати ринок вантажних перевезень через зростання собівартості та різкого зниження рентабельності. Близько 6,7 тис. перевізників...
Україна отримала майже 6 млрд євро від ЄС – Свириденко
Україна отримала від Європейського Союзу 5,9 мільярдів євро. Про це інформує прем'єр-міністр Юлія Свириденко.Зокрема, €4,1 млрд у межах механізму ERA...
У “Полтаваобленерго” спростували повідомлення про від’єднання від енергосистеми України
АТ "Полтаваобленерго" спростувало повідомлення про від'єднання від енергетичної системи України через наслідки російських обстрілів"На офіційному сайті АТ "Полтаваобленерго" сьогодні була...

Average Rating