Read Time:3 Minute, 33 Second

Литва має намір модернізувати і зміцнити другий маршрут через Сувалкський коридор. Він вважається одним із найімовірніших районів для можливого нападу РФ на ЄС і НАТО.Про це повідомляє Politico."Ці дороги мають вирішальне значення для нас з погляду безпеки та оборони. Вони завжди були частиною нашого військово-цивільного планування як ключові наземні маршрути для підтримки союзників під час кризи", – сказав заступник міністра оборони Литви Томас Годляускас у телефонному інтерв'ю виданню.Що являє собою Сувалкський коридор Сувалкський коридор – це малонаселена ділянка лісової рівнини завширшки 100 км, що з'єднує Польщу і Литву і межує з союзником Кремля Білоруссю і Калінінградським ексклавом Росії. Її вважають однією з найуразливіших точок НАТО, слугуючи життєво важливим сухопутним коридором, що зв'язує країни Балтії з іншою частиною альянсу.Наразі через Литву проходять дві основні дороги: одна з них йде з Каунаса в Литві до Варшави і є частиною військового коридору Via Baltica, а інша – це звичайний маршрут між литовською столицею Вільнюсом і польським містом Августов.Наразі Литва спільно з Польщею вживає заходів щодо розширення своєї військової інфраструктури за межі Via Baltica, яка є основним маршрутом перекидання підкріплень союзників до країни, шляхом модернізації дороги Вільнюс – Августов до стандартів подвійного призначення для цивільних і військових потреб.Via Baltica і лінія Rail Baltica – проєкт із будівництва високошвидкісного залізничного сполучення з Прибалтики до Польщі – наразі служать основними каналами для військової мобільності. Що включає в себе план Литви? Мета полягає в тому, щоб поліпшити потік товарів, полегшити переміщення військ і підтримати потенційну евакуацію цивільного населення в разі війни. "Це просто ще один варіант забезпечення кращої логістики у важкі часи", – сказав Годляускас.Ці зусилля є частиною більш широкого європейського прагнення інвестувати в інфраструктуру подвійного призначення – проєкти, покликані задовольняти як цивільні, так і військові потреби. Такі країни, як Іспанія, Бельгія та Словаччина, проводять аналогічні модернізації.Комісар ЄС з оборони Андрюс Кубілюс заявив, що ЄС необхідно буде витратити не менше 70 млрд євро на термінову адаптацію своїх залізничних, автомобільних, морських і повітряних коридорів.Крім підвищення мобільності, проєкт "Сувалки" може також передбачати нові заходи щодо забезпечення безпеки кордонів."Особливо в районі Сувалок ведуться розмови про нові заходи захисту вздовж кордонів з Калінінградом і Білоруссю", – сказав Годляускас, згадавши дискусії про розміщення елементів протидії мобільності поблизу кордонів або на них, таких як контрольно-пропускні пункти на дорогах і системи блокування, такі як цементні загородження.Не тільки захист уздовж кордонів РФ і Білорусі Годляускас також заявив, що забезпечення свободи пересування військ і товарів двома дорогами є пріоритетом, і додав, що подібні операції з охорони кордону, імовірно, будуть уважно відстежуватися Росією як "чутлива і життєво важлива" інформація.Він також додав, що заходи безпеки виходять за рамки фізичної сфери. "Ми обговорюємо, як боротися з підміною і глушінням GPS з боку Росії, що вже впливає на нашу цивільну авіацію і навігаційні системи", – додав він.Повний обсяг проєкту передбачає реконструкцію 113 км доріг і оновлення восьми мостів. Заступник міністра транспорту Литви Родерікас Жіобакас нещодавно повідомив виданню, що роботи, як очікується, будуть завершені до 2028 року.Годляускас був більш обережний з термінами."З багатонаціональними проектами все може зайняти більше часу. Але ми сподіваємося, що геополітична ситуація, наші інтереси і можливості Польщі дадуть нам змогу вкластися в ці терміни", – сказав він.Литва хоче отримати фінансування від ЄС і залучити Польщу Литва сподівається отримати фінансування ЄС для цього проєкту. "Ми лобіюватимемо ЄС – разом із Польщею, Естонією та Латвією – щоб гарантувати, що ці проєкти були пріоритетними в наступному багаторічному бюджеті блоку", – сказав Годляускас.Хоча проєкт дороги відповідає цілям військової мобільності ЄС і НАТО, офіційно він не є частиною програм жодної з цих організацій, а натомість фінансується як двостороння ініціатива між польськими та литовськими міністерствами транспорту і оборони."Ми будемо інвестувати в ділянку до кордону з Литвою і просимо Польщу модернізувати свій бік Серпневої дороги, щоб вона відповідала стандартам військової мобільності", – сказав Годляускас.Загроза вторгнення РФ у НАТО через Сувалкський коридор За оцінкою Politico, у разі конфлікту з НАТО Сувалкський коридор – стратегічна ділянка між Білоруссю і Калінінградом – може стати першою метою Кремля.Раніше The Times повідомляло, що Росія теоретично здатна захопити цей коридор і відрізати країни Балтії від союзників усього за дві години.Нагадаємо, у березні минулого року очільник білоруського режиму Олександр Лукашенко в розмові згадав Сувалкський коридор і кинув звинувачення в бік Варшави та Вільнюса.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Попередня новина Politico: У Пентагоні звільнили головного помічника Хегсета після витоку даних
Наступна новина На Київщині загинули двоє людей під час спалювання трави