Танкери, які беруть участь у ключовій схемі постачання іранської нафти до Китаю, почали зникати з цифрових систем відстеження — це реакція на загрозу американських санкцій, яка змушує учасників торгівлі змінювати тактику, аби зберегти потік нафти. Про це пише агентство Bloomberg.Останніми місяцями дедалі більше суден вимикають свої транспондери поблизу східного узбережжя Малайзії — регіону, який став важливим центром перевалки іранської нафти з одного судна на інше для подальшого транспортування до Китаю.Хоча така практика зникнення з радарів не нова, нині її дедалі частіше використовують саме біля Малайзії, аби уникнути уваги контролюючих органів. У Білому домі вважають, що торгівля іранською нафтою приносить прибутки, які йдуть на підтримку збройних формувань, пов’язаних з Іраном, зокрема ХАМАС, і намагаються зірвати ці потоки через санкції проти суден, портів та нафтопереробних підприємств."Перевалки з судна на судно використовують, щоб приховати походження вантажу. Тепер транспондери вимикають на довший час, і відстежити походження нафти — тобто, що вона з Ірану — стало ще складніше", — каже Муюй Сюй, старший аналітик із сирої нафти компанії Kpler у Сінгапурі.Один із прикладів — танкер Vani, який не перебуває під санкціями. Це велике судно, побудоване у 2004 році, здатне перевозити до 2 мільйонів барелів нафти. За даними Bloomberg, 15 травня порожній Vani подав сигнал про своє місцезнаходження біля східного узбережжя Малайзії, після чого зник з системи і з’явився знову п’ять днів по тому — вже з повним вантажем.Поки Vani не фігурував у цифрових системах, він 18 травня провів перевалку з судном Nora — танкером, який перебуває під санкціями США і транспортував іранську нафту з експортного терміналу на острові Харк, за даними Kpler і Vortexa. Тепер Vani прямує до китайського порту Ціндао, свідчать дані аналітичних компаній.Найбільшими покупцями іранської нафти є незалежні нафтопереробні заводи Китаю. Їх приваблює знижена ціна, адже це допомагає їм виживати в умовах дуже низької рентабельності.Офіційна статистика Китаю свідчить, що країна не імпортує нафту з Ірану з 2022 року, однак сторонні дані вказують на активні постачання.За підрахунками Kpler, у травні Китай імпортував з Ірану близько 1,46 млн барелів на день — менше, ніж у березні, коли було зафіксовано максимум за п’ять місяців. Потік почав знижуватись наприкінці минулого року, але згодом відновився.Серед інших схем, які підтримують торгівлю між Іраном і Китаєм, — використання так званих "зомбі-суден" — танкерів, які використовують документи списаних суден, щоб виглядати легітимними.
Інші Новини
Трамп планує скасувати обмеження часів Байдена на буріння нафти на Алясці
Адміністрація президента США Дональда Трампа хоче скасувати обмеження часів Джо Байдена, які блокували буріння нафти на більшій частині величезного нафтового...
На очільницю центробанку РФ посилили тиск через проблеми в економіці – Bloomberg
Голові Банку Росії Ельвірі Набіулліній приписували порятунок економіки країни після вторгнення в Україну. Зараз вона стикається зі зростаючим тиском, що...
Міністр фінансів Бессент запевнив, що США ніколи не допустять дефолту
Міністр фінансів Скотт Бессент категорично запевнив, що дефолт американської економіки неможливий. "Сполучені Штати Америки ніколи не допустять дефолту. Цього ніколи...
Курс валют НБУ на 2 червня
Курс основних валют, встановлений Національним банком України у понеділок, 2 червня 2025 року Курс долара порівняно з 1 червня знизився...
ГУР: Кремль б’є по своїх громадянах цифровим рубльом
Центральний банк держави-агресора росії планує впровадити так званий "цифровий рубль" — створений кремлівськими фінансистами електронний код внутрішньої валютиУже з початку...
Україна пропустить виплату боргів на 665 млн доларів: чи є загроза дефолту
Наступна сума виплати за державними деривативами становить понад 665 млн доларів. Однак ці виплати поки не проводитимуться.Про це говорить заява...
Average Rating