Аптечні мережі в Україні активно нарощують доходи шляхом випуску власних торгових марок (ВТМ), які стали їхнім ключовим джерелом доходу після заборони маркетингових договорів у березні 2025 року. Фактичний контроль відпускної ціни та агресивна промоція дозволяють ефективно продавати споживачам дорогі ліки. Про це йдеться у статті видання The Pharma Media.Згідно з даними продажів за травень, частка ВТМ у роздрібних аптечних продажах сягнула 10,6% у натуральному вираженні, що є рекордним показником. Це стало можливим завдяки повному контролю мереж над процесом: від контрактного виробництва до просування товару на полиці.Наприклад, компанія Baum Pharm, яка є ВТМ мережі "Подорожник", за перший квартал 2025 року отримала понад 800 млн грн доходу — майже у 2,5 раза більше, ніж за аналогічний період 2024 року. За весь 2024 рік чистий дохід компанії сягнув понад 2 млрд грн."Завдяки ВТМ аптечні мережі можуть отримувати плюс 20-40% маржі порівняно з класичними брендами, адже мережі повністю контролюють розміщення та продаж ВТМ: від ціни до фармацевтичної заміни в самій аптеці", — зазначає The Pharma Media.Формально ВТМ — це генеричні препарати (відтворені лікарські засоби), виготовлені іншими виробниками за контрактом, але брендовані під вигадані псевдоєвропейські назви. При цьому аптечний персонал активно просуває ці товари, свідомо не розкриваючи пацієнту, що йдеться про внутрішній бренд мережі."Це нова модель ринку. І якщо законодавець, виробники та пацієнти не будуть її аналізувати – ризикують опинитися у фармацевтичному середовищі, де ключовим стає не ефективність препарату, а контроль над поличкою в аптеці", — підсумовують дослідники ринку.Нагадаємо, з березня 2025 року в Україні діє заборона на маркетингові послуги для аптек, яку було введено рішенням РНБО та Президентом України у відповідь на неконтрольоване на необґрунтоване зростання роздрібних цін на лікарські засоби. Наразі уряд у співпраці з виробниками ліків готує проєкт постанови, покликаної остаточно врегулювати фармацевтичний ринок. Запропонований МОЗ варіант постанови передбачає обмеження маркетингових бюджетів та їх адміністрування компаніями-виробниками.

Інші Новини
В Україні хочуть запровадити нову фінзвітність для бізнесу: кого торкнуться зміни
Кабінет міністрів на засіданні в середу схвалив проєкт змін до закону про бухгалтерський облік та фінансову звітність, яким пропонується запровадити...
Опитування показало, що майже 70% українців не мають грошових заощаджень
Більшість українців – 68% – зізналися, що не тримають гроші в банках через відсутність заощаджень через низький рівень доходів. Про...
Арештований завод Медведчука з виробництва цегли оцінили у майже 250 млн грн – АРМА
Ринкова вартість арештованого заводу "Керамбуд" Віктора Медведчука та його бізнес-партнера Тараса Козака становить 246,2 млн грн згідно з незалежною оцінкою...
Україна отримає від Норвегії понад $640 млн на закупівлю дронів
Норвегія надасть Україні 6,5 млрд крон (понад $640 млн) на закупівлю дронів та їх технологій в українських та інших європейських...
Кабмін пропонує збільшити фінансування Сил безпеки та оборони на 412 млрд грн
Кабінет міністрів схвалив законопроєкт щодо змін до державного бюджету на 2025 рік, який передбачає збільшення фінансування Сил безпеки та оборони...
У Раді пропонують звільняти виробників зброї від податків на 10 років
До Верховної Ради подали пакет законопроєктів про Defence City - спеціальний правовий режим для виробників зброї. Проєкти розроблені спільно з...
Average Rating