Маркетплейс від monobank, який було запущено майже рік тому, нарешті вийшов з бета-тестування. На честь цієї події співзасновник компанії Олег Гороховський оголосив про початок акції, в рамках якої покупці могли отримати знижку до 10% на всі товари в розділі "Маркет" в застосунку monobank. Покупцям пропонували "торгуватися з котом-бабцею", щоб отримати максимальну знижку. В акції також одразу був оголошений ліміт – 200 млн грн, які підуть на покриття знижок для продавців.Втім, невдовзі після запуску акції, товари багатьох відомих вендорів почали зникати з маркетплейса monobank. Зокрема, зникла більшість пропозицій від таких відомих брендів як ASUS, Motorola, Samsung, Xiaomi.Гороховський опублікував скриншот листа від ASUS, в якому компанія просить партнерів прибрати з пропозиції маркетплейсу monobank її ноутбуки, зазначивши, що "це є грубим порушенням правил компанії та призводить до демпінгу на ринку"."І такого багато! Вендори в паніці прибирають товар із вітрини. Вони не хочуть, щоб ви купували дешевше та вони менше заробляли в інших каналах. Ось така в українському е-соm конкуренція. Борються не за клієнтський досвід і за кращі умови, а з тими, хто пропонує клієнтам умови кращі, ніж у середньому по лікарні. По всіх, хто намагається регулювати таким чином ціни на ринку та блокує доступ клієнтів до вигідних цін, готуємо звернення до АМКУ. Samsung, Asus, Xiaomi, тримаєте клієнтів за дурнів?" – написав співзасновник monobank.Як повідомило джерело на ринку електроніки, акція monobank стала ризиковою для вендорів, адже могла спровокувати хвилю перепродажів. Офіційний товар міг масово почати купуватися різними гравцями на ринку, а потім продаватися за повною ціною. Враховуючи, що маржа на українському ринку електроніки складає в середньому 12-15%, то 10% знижка на офіційний товар створює значний демпінг."Шановний monobank вирішив привернути увагу демпінгом по основних позиціях ринку у період back to school. Це привернуло увагу основних ритейл-гравців ринку, які один за одним почали звертатися до представництв із запитом щодо офіційності перепродажу товару у новому е-комерс каналі та провокування конкуренції шляхом цінового демпінгу. Моя думка, що моно варто було займатись своєю сильною стороною — сервісом, а не демпінгом" – зазначає джерело.Окрім цього, такі раптові акції не характерні для українського ритейлу загалом, адже кожен вендор будує власні маркетингові кампанії, підготовка яких йде протягом року. "У всіх є промо позиції й ці знижки розвалюють те, що будували ще з лютого-березня" – додає джерело.Інше джерело зазначає, що вендори компенсують маркетингову активність продавців по своїм товарам, і будь-які неузгоджені акції справді порушують ці домовленості. Окрім цього, механізм компенсації може дозволити продавцям отримати спочатку компенсацію від monobank, а потім йти вибивати її ж у вендора. Цього ніхто не хоче.На момент написання новини згадані Гороховським компанії ASUS, Samsung та Xiaomi не оприлюднили офіційних коментарів щодо ситуації.
Інші Новини
Сім’я Трампа заробила до $6 млрд після запуску своєї нової криптовалюти – WSJ
Сім’я президента США Дональда Трампа отримала до $6 млрд "паперових" активів після початку торгівлі новою криптовалютою WLFI їхнього проєкту World...
Україна в серпні значно збільшила обсяги експорту електроенергії
У серпні 2025 року Україна збільшила експорт електроенергії на 60% у порівнянні з попереднім місяцем - до 450 тис. МВт*год,...
Нацбанк встановив суттєве обмеження на діяльність фінансових компаній
Національний банк України встановив обмеження на здійснення фінансовими компаніями діяльності, не пов’язаної з наданням фінансових послуг.Згідно з постановою, фінансова компанія...
Президент підписав зміни до Податкового кодексу про звітність підприємців
Президент України Володимир Зеленський підписав закон про внесення змін до Податкового кодексу України щодо встановлення квартальної форми єдиної звітності з...
Китай та РФ уклали угоду про будівництво газопроводу “Сила Сибіру-2” – Bloomberg
Російський "Газпром" підписав угоду про будівництво газопроводу "Сила Сибіру-2" до Китаю через Монголію та розширить поставки іншими маршрутами. Про це...
Стає васалом Пекіна – ЦПД про нові газові угоди РФ з Китаєм
Росія підписала новий газовий меморандум із Китаєм, який називає "проривом". Але це фактично капітуляція та визнання васальної залежності від Пекіна....
Average Rating