Отримано доступ до внутрішніх систем та секретної документації російської компанії ОКБМ (Дослідно-конструкторське бюро моторобудування), яка виробляє компоненти для авіаційних та космічних апаратів. Про це повідомляє розвідувальна спільнота InformNapalm.Спільно з аналітичним кіберцентром Fenix вони отримали дані компанії, яка, зокрема, виробляє компоненти для нового стратегічного бомбардувальника, перспективного авіаційного комплексу дальньої авіації "Посланець" та для багатоцільового винищувача 5-го покоління Су-57.Інформацію про інші вироби планують розкривати поступово в наступній серії публікацій.СанкціїЗазначається, що отримані документи допомогли розкрити багато особливостей функціонування російської компанії. І 23 жовтня 2025 року ОКБМ було офіційно включено до 19-го пакету санкцій Європейського Союзу.ПАК ДА "Посланець"Розслідувачі оприлюднили приклади технічної документації ОКБМ.Основний контракт між ВАТ "Туполев" та ТОВ "ОКБМ", який підтверджує офіційне залучення ОКБМ до програми ПАК ДА "Посланець", також містить прямі вказівки на статус обмеженого доступу як "секретно". Там зазначається, що у разі порушення виконавцем умов секретності контракт може бути розірвано в односторонньому порядку.Документ № 1727187323191452208001130/0770/80 фіксує прямий державний контракт між Міноборони РФ та ВАТ "Туполев" на розробку стратегічного бомбардувальника ПАК ДА "Посланець".Умови контракту класифікують усі технічні характеристики проєкту як державну таємницю.Додаткова угода 7 до контракту від 31.03.2023 розкриває заплановані терміни виконання етапів робіт у період з 2024 по 2027 роки.Багатоцільовий винищувач 5-го покоління Су-57 (Т-50)Також вдалося отримати документи щодо деталей для російського багатоцільового винищувача 5-го покоління Су-57 (проєктний індекс Т-50).Міноборони РФ контролює виконання робіт, що підтверджує статус проєкту як частини держоборонзамовлення.ОКБМ, зазначають автори розслідування, є ключовим центром компетенцій з виробництва високоточних редукторів-шарнірів подвійного призначення, і його робота безпосередньо залежить від імпортного обладнання та контролю санкцій.Верстати та вплив санкційУ Росії не можуть виробляти деталі для своїх перспективних авіаційних комплексів самостійно. Тому необхідно закуповувати закордонне автоматизоване виробниче обладнання, високоточні верстати ЧПК (чисельного програмного керування).Тому варто відстежувати схеми та шляхи обходу санкцій через треті країни та вводити вторинні санкції.У документах РФ згадуються верстати Hartford HCMC-1100AG та Johnford SL-50 тайванського виробництва, а також круглошліфувальний верстат Grindex BSD-700U CNC виробництва Сербії.У документах також згадується про зрив термінів авіабудівних програм саме через нестачу верстатобудівних потужностей, що утворилася внаслідок виходу з російського ринку світових виробників верстатів. Тобто санкції працюють, але все одно в Азії та Європі ще знаходяться компанії, які продають росіянам верстати в обхід санкцій, пише InformNapalm.
Інші Новини
Як вимикатимуть світло у Києві 8 листопада: графіки від ДТЕК
Як пише ДТЕК, у Києві завтра, 8 листопада, знову діятимуть графіки відключень світла. Електропостачання можуть обмежувати на період до 4,5...
Безкоштовні 3000 км від “Укрзалізниці”: де шукати квитки і коли вони стануть доступні
Пілотний проект "УЗ 3000" уже в грудні цього року запустять на прифронтові маршрути, а у січні-лютому і на інші напрямки....
ЄІБ надає Україні 100 млн євро для економічної стійкості та опалення
Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) у пʼятницю повідомив про виділення загалом 100 мільйонів євро на підтримку економічної стійкості та інфраструктури системи...
Відключення світла 8 листопада: в “Укренерго” попередили про посилення обмежень
Як пише "Укренерго", в Україні 8 листопада графіки відключень електроенергії будуть діяти в усіх регіонах країни з 08:00 до 21:00....
Україна отримає щонайменше 300 мільйонів кубометрів американського газу
Як пише пресслужба Міністерства енергетики України, група "Нафтогаз" та польська компанія ORLEN підписали домовленості щодо постачання щонайменше 300 млн кубометрів...
Україна та Норвегія продовжили “транспортний безвіз” ще на понад рік
Міністерство розвитку громад та територій України та Міністерство транспорту Норвегії продовжили "транспортний безвіз" вантажних перевезень до березня 2027 року."Це рішення...

Average Rating