У Міністерстві закордонних справ України закликали партнерів посилити протидію російському "тіньовому флоту" танкерів після аварії таких суден у Чорному морі, що спричинило екологічну катастрофу у регіоні. Про це на брифінгу 10 січня заявив речник МЗС України Георгій Тихий.Речник зазначив, що аварія двох російських танкерів у Керченській протоці 15 грудня з масштабним розливом мазуту підтверджує, що застарілі судна "тіньового флоту" є екологічною загрозою для акваторій, якими вони пересуваються, оскільки Росія нехтує безпековими стандартами мореплавства.Георгій Тихий наголосив, що керівництву Росії знадобилося понад 20 днів, щоб визнати масштаби проблеми на найвищому рівні і створити оперативний штаб для ліквідації наслідків. "У період з 15 до 31 грудня 2024 року цей витік нафтопродуктів з пошкоджених танкерів у Керченській протоці тривав, і російська влада не вживала жодних дієвих заходів для ліквідації цієї катастрофи", – наголосив він. Речник зауважив, що ця катастрофа є прямим наслідком російської агресії проти України та протиправної господарської діяльності Росії на тимчасово окупованих територіях і в водних акваторіях України. Він підкреслив, що це загроза і для екосистеми Чорного моря, і для життя та здоров’я громадян усіх причорноморських країн. "Це також свідчення для наших партнерів що використання Росією так званого тіньового флоту для незаконних перевезень не лише приносить мільярди російському воєнному бюджету, але й підвищує ризики екологічних катастроф і збитків для прибережних держав. І це стосується не лише Чорного моря", – наголосив речник."Саме тому Україна ще раз закликає посилити санкційні обмеження щодо операторів тіньового флоту РФ. Давно пора поставити цей флот на якір", – заявив Георгій Тихий. Він додав, що Росію слід притягнути до відповідальності за заподіяну транскордонну шкоду. Нагадаємо, у Фінляндії заявили про технічні дефекти танкера, який підозрюють у пошкодженні підводної ЛЕП і кількох кабелів зв’язку у Фінській затоці та зараховують до "тіньового флоту".Термін "тіньовий флот Росії" використовують у ЄС стосовно танкерів, які перевозять російську нафту в обхід "цінової стелі", встановленої G7 для зменшення прибутку держави-агресора від міжнародної торгівлі. Це переважно старі танкери із заплутаними структурами власності та контролю, що здійснюють рейси без належного страхування (компаніям з країн G7 заборонено страхувати танкери, що перевозять продукцію без дотримання санкцій).
Інші Новини
В Італії відкриють Центр єдності українців – Чернишов
В Італії буде відкрито Центр єдності українцівПро це повідомив віцепрем’єр-міністр, міністр національної єдності України Олексій Чернишов.Відповідна домовленість була досягнута на...
У Держдепі відреагували на “нові ідеї” Лаврова щодо України
Подальші рішення президента США Дональда Трампа щодо України та Росії буде прийнято після того, як він вивчить "нові пропозиції", які...
Зеленський: Переговори з РФ можливі лише після завершення всіх домовлених обмінів
Поки сторони не завершили обміни, узгоджені на другій зустрічі в Стамбулі, говорити про повноцінні переговори між Україною, Росією та США...
Італія виділяє 1 млн євро на зміцнення кібербезпеки України
Міністри закордонних справ України та Італії в четвер підписали документ, який передбачає виділення Римом 1 мільйона євро на зміцнення кібербезпеки...
Зеленський: Німеччина готова оплатити дві системи Patriot, Норвегія – ще одну
Німеччина готова оплатити дві американські системи протиповітряної оборони Patriot для України, Норвегія - ще одну.Про це говорить заява українського президента...
Рубіо назвав російські втрати на фронті з початку 2025 року
Від початку 2025 року Росія втратила у війні проти України 100 тисяч солдатів загиблими. Втрати української армії менші.Про це під...
Average Rating