Європейські країни міркують над юридичним механізмом, який би уможливив посилені перевірки та конфіскацію танкерів, що перевозять російську нафту через Балтійське море та є постійною загрозою екологічного лиха і "випадкового" пошкодження підводної інфраструктури. Про це пише Politico з посиланням на своїх співрозмовників в урядах і дипломатичних колах. За словами двох неназваних урядовців і двох європейських дипломатів, європейські країни ведуть непублічні переговори про те, як уможливити масштабну конфіскацію танкерів, що возять російську нафту через Балтійське море – забезпечуючи Росії кошти на подальше ведення війни та створюючи екологічні й гібридні загрози для держав регіону. "Близько 50% підсанкційної торгівлі [російською нафтою, що транспортується морем] йде через Фінську затоку. Це загрози для довкілля, і ми бачили атаки проти нашої підводної інфраструктури. Постає питання: що ми можемо зробити з цими кораблями? Ми не можемо закрити усе може, але є багато варіантів для більшого контролю", – прокоментував виданню міністр закордонних справ Естонії Маргус Тсахкна. Серед пропозицій – використовувати міжнародне законодавство щодо загроз для довкілля чи піратства. Також держави розглядають оновлення національного законодавства, що значно розширило би їхні повноваження. Основним приводом може стати потенційна загроза для довкілля – оскільки у "тіньовому флоті" задіяні переважно старі танкери віком понад 15 років, у них можуть бути численні технічні проблеми, що загрожують розливами нафти. Зокрема, нещодавно стало відомо про ймовірну аварію танкера з мазутом у порту Усть-Луга під Петербургом. Також розглядають задіяння законодавства щодо диверсій та піратства у випадку, коли танкери підозрюють у спробах пошкодити підводну інфраструктуру. Крім того, держави довкола Балтійського моря обговорюють можливість запровадження спільних змін до законодавства, що спростять затримання суден. Це може включати вимогу до танкерів, які ходять через Балтійське море, використовувати страхування від надійних компаній, а відсутність такого страхування стане підставою для затримання. Експерти у цій сфері кажуть, що у будь-якому разі плани непрості для реалізації – починаючи від можливої юридичної реакції Росії і продовжуючи фінансовими витратами. Раніше стало відомо, що Данія посилить перевірки суден, що перевозять російську нафту, з метою захисту навколишнього середовища та безпеки на морі.
Інші Новини
В Україні запустили “Дія.Картку” для отримання всіх соцвиплат: як це працює
В Україні запустили єдиний мультирахунок "Дія.Картка", на який можна отримувати державні виплати, а також вносити та зберігати особисті кошти. Про...
Найбільший банк Індії припинив працювати з компанією, підконтрольною “Роснефти”
Найбільший державний банк Індії припинив обслуговування нафтопереробної компанії Nayara Energy, яку контролює "Роснефть". Рішення пов'язане з ризиками потрапити під санкції...
“Нафтогаз” отримає від ЄБРР рекордну позику на закупівлю газу
"Нафтогаз" і Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) підписали рекордну для України угоду про кредит на 500 мільйонів євро на...
Росія у липні дещо скоротила експорт скрапленого газу: причини
Сезонне зростання попиту й проведення ремонтних робіт на деяких заводах призвело до скорочення експорту скрапленого газу з Росії. Минулого місяця...
Курс валют НБУ на 13 серпня
Курс основних валют, встановлений Національним банком України в середу, 13 серпня 2025 рокуКурс долара, порівняно з 12 серпня, знизився на...
Росія втрачає свій прибуток від експорту нафти та газу – розвідка
Росія втрачає свій прибуток від експорту нафти і газу. З початку року він знизився майже на 20%.Про це повідомляє Служба...
Average Rating