Російська влада не може впоратися з потоком контрабанди та фальсифікату, незважаючи на масове запровадження маркування продукції. У 2023 році частка нелегального обороту товарів у країні становила 8,9%, підрахували в Інституті державного та муніципального управління НДУ ВШЕ. До цього компанія "РБК Дослідження ринків" на основі даних Росстату, Федеральної митної служби (ФМС) та інших держорганів оцінювала обсяг нелегального обороту в Росії у 2023 році у 4,9 трлн руб., або 10,1% від усього роздрібного ринку країни. При цьому наголошувалося, що за чотири роки ринок нелегальних товарів зріс у півтора рази – на 58%. Серед причин такого зростання експерти називали західні санкції, легалізацію паралельного імпорту, зростання інфляції, мораторій на перевірки бізнесу та розвиток маркетплейсів. За даними аналітиків, 40,4% обороту тіньового ринку товарів припадає на роздрібні магазини, 37,3% – на маркетплейси та інтернет-магазини, а ще 22,3% – на ринки та ярмарки. За даними асоціації "Антиконтрафакт", частка контрафактної продукції в парфумерії та косметиці сягає 40%, а на ринку ноутбуків та смартфонів -20-30%. Також не менш гострою залишається проблема контрафакту в харчовій промисловості, серед дитячих товарів та кормів для тварин, зазначив член опікунської ради "Антиконтрафакт" Артем Кір'янов. "Значна частина контрафактної продукції або сировини для її виробництва ввозиться в країну, що потребує посилення контролю і, зокрема, цифрових механізмів відстеження", – наголосив Кір'янов. За його словами, на даний момент у Росії діє система маркування для 27 галузей, що дозволило скоротити частку нелегальних товарів на 20–40% у кожній із них. "Однак маркування – це не панацея. Вона не вирішує проблему контрабанди та фальсифікату на 100%", – сказав Кир'янов. Як раніше показало інше дослідження ВШЕ, частка росіян, які усвідомлено купують контрафактні товари, у 2023 році становила 30,7%. Для порівняння: у довоєнному 2021 році таких було 22,1%. У Союзі торгових центрів пояснили це відходом іноземних брендів із країни та подорожчанням їхньої продукції. "Частина покупців, які залишилися лояльні до бренду, але не можуть дозволити собі його збільшену вартість при ввезенні паралельним імпортом, переходять на контрафактні аналоги, які найчастіше за якістю не дуже відрізняються від оригіналу", – зазначав віцепрезидент Спілки Павло Люлін.
Інші Новини
Експорт сирої нафти з РФ скоротився через удари дронів і мита Трампа – ЗМІ
Удари українських дронів по російських експортних нафтопроводах та подвоєння тарифів США на товари, що імпортуються з Індії, схоже, вплинули на...
Українці зможуть отримати від держави до 2 млн грн за втрачене житло на окупованій территорії
Сьогодні, 27 серпня, уряд розширив програму єВідновлення: внутрішньо переміщені особи, хто втратив житло на тимчасово окупованих територіях, зможуть отримати допомогу...
Свириденко заявила, що частина жінок-депутатів місцевих рад зможуть виїжджати за кордон
Кабінет Міністрів дозволив жінкам-депутаткам місцевих рад, які працюють на громадських засадах, безперешкодно виїжджати за кордон під час воєнного стану. Про...
Уряд відкрив конкурс на розробку родовища літію в Україні
Кабмін анонсував проведення конкурсу на розробку родовища літію на ділянці "Добра" у Кіровоградській області. Переможець повинен забезпечити не лише видобуток,...
Україна з початку року значно скоротила експорт залізної руди
Україна за 7 місяців 2025 року скоротила експорт залізної руди на 8% - до 19,1 млн тонн. Це важливий показник...
Зарплата для расчета пенсии резко снизилась – ПФУ
Пенсійний фонд України зафіксував різке зниження показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, який враховується для обчислення пенсії. У липні...
Average Rating