Через агресію Російської Федерації та бойові дії в Україні була знищена вся довоєнна інфраструктура постачання пального. Швидко знайти нові шляхи для імпорту бензину у великих обсягах важко, тому через логістику ми відчули дефіцит.
Тепер, щоб в Україні було пальне, потрібно перебудувати всю європейську систему перевезень нафтопродуктів. Про те, чому так сталося, розповів експерт ринку пального, директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн.
Купити пальне можна, привезти його складно
Україна може купувати бензин у Європі, і вона це робить. Однак складність у тому, що не вистачає шляхів і потужностей його доставити.
Куюн пояснив, що Європа не була готовою до такого великого клієнта, як Україна. З цього ринку ніхто ніколи не постачав пальне у нашу країну, а отже і не була налагоджена транспортна інфраструктура. Відповідно, учасники ринку пального вкладали ресурси у ті транспортні шляхи, які працювали.
"Звісно, якщо цей напрямок не працює, то його ніхто не підтримує, і перекидає всі вільні потужності на маршрути, які працюють. Зараз з'являємось ми і кажемо "нам потрібно багато і дуже швидко". Відповідно – ступор. Ніхто не візьме з працюючого напряму локомотив і цистерну на Україну, бо є довгострокові контракти, все працює роками, і тепер треба все перебудовувати", – розповів експерт.
Україна перебудовує ринок Європи
Куюн наголосив, що наша держава тепер змінює напрацьовані системи і будує нові шляхи. І це стосується не тільки європейського ринку, а і ринку всього світу.
Пришвидшити процес перебудови може і нафтове ембарго проти Росії. Якщо Європа прийме рішення про повну відмову від російських нафтопродуктів, нафтові потоки потечуть у нових напрямках, і це означатиме великий перерозподіл.
"Тому Україна робить такі речі, які ніхто ніколи не робив. Це дуже непросто, але потенційно це можливо", – зауважив Куюн.
Коли в Україні зникне дефіцит пального
Раніше писали, що Сергій Куюн не радить чекати на швидкий розвиток подій, адже для європейців криза пального – це навіть більший шок, ніж для українців.
Основна причина у тому, що Європа сама є імпортозалежною, і багато країн, наприклад Польща, будуть в першу чергу думати про свого споживача.
Також проблема у тому, що майже 90% наших бензовозів не готові до виїзду за кордон, де вимоги до технічного, екологічного та безпекового стану автомобіля значно суворіші. Також є чимало бюрократії з української сторони – ліцензії, сертифікати, складнощі з водіями, яких треба знайти, забезпечити документами на виїзд у Європу тощо.
Проблем з пальним нині багато, однак основна – знайти спосіб привезти його в країну.
"Сподіваюся, що до кінця травня можна очікувати, що дефіцит трохи згасне. Він не зникне, але хоча б в основних мережах з'явиться пальне, і ліміти будуть не 5-10 літрів, а 20-30 літрів", – спрогнозував Куюн.
Інші Новини
Українцям пояснили, чому діють графіки відключень світла
В Україні наразі діють графіки відключень електроенергії не через відсутність генерації - вона на доволі високому рівні. Графіки впровадили через...
Кабмін продовжив заборону російських товарів ще на рік
Кабмін у середу, 24 грудня, продовжив дію заборони на ввезення російських товарів на територію України. Тепер вона діятиме до 31...
У п’яти областях скасовано графіки відключень світла
У четвер, 25 грудня, в Україні продовжують відключати світло за графіками. Проте ввечері обленерго повідомили про скасування їхньої дії до...
Центробанк РФ душить ринок криптовалют обмеженнями та контролем – зовнішня розвідка
Центральний банк РФ створив правила для криптовалют, які більше контролюють ринок, ніж допомагають йому розвиватися. Модель формально визнає криптовалюти, але...
ЗСУ про бої у Куп’янську: війська РФ відрізані від логістики та здаються в полон
У Купʼянську Харківської області триває зачистка міста, російські війська відрізані від логістики та здаються у полон. Про це заявив начальник...
Як відключатимуть світло у Києві 25 грудня: ДТЕК оновив графіки
Як пише ДТЕК, у четвер, 25 грудня, у Києві відключатимуть світло за графіками. Протягом доби мешканці й гості столиці будуть...

Average Rating