У російських суднобудівних корпорацій закінчуються ключові деталі, зокрема – для двигунів, що затримує або зупиняє виробництво танкерів і суден, необхідних для транспортування нафти і вантажів. Про це пише Wall Street Journal з посиланням на поінформованих співрозмовників.
Державна компанія "Об'єднане суднобудування" (ОСК) перебуває під західними санкціями з 2014 року, але проблеми з отриманням обладнання та іноземних фахівців для встановлення деталей "набули системного характеру" після повномасштабного вторгнення РФ в Україну.
"ОСК" і ще одне державне підприємство, суднобудівний комплекс "Звєзда", є двома найбільшими верфями в РФ за обсягом замовлень. Вони виробляють судна від атомних підводних човнів і фрегатів до криголамів і пасажирських суден, переважно на внутрішній ринок. Як наслідок, проблеми з виробництвом відчуватимуться здебільшого в самій РФ.
Стабільним клієнтом обох російських верфей є державний танкерний оператор "Совкомфлот", який також потрапив під санкції і відтак продав понад третину свого флоту та переніс свої операції в Дубай.
ЄС і США наклали заборону на заходження російських суден у свої порти, а також санкції на танкери, що перевозять російську нафту. Відтак російські експортери нафти використовують застарілий флот танкерів, який зараз і перевозить більшу частину морського експорту російської нафти.
Радник з питань інвестицій в РФ INFOline, повідомив, що місцеві верфі торік поставили на 20% менше суден, ніж у 2021 році. Тоннаж дещо збільшився через поставку "Звєздою" двох великих танкерів для "Совкомфлоту" та ще одного державного власника танкерів – "Роснефтефлоту".
Наразі ОСК будує 59 вантажних суден. У 2020 році компанія поставила 17 суден, і ще 16 – у 2021 році. Але торік було побудовано лише чотири, оскільки німецькі гребні гвинти більше не постачаються.
Керівники російських судноплавних компаній кажуть, що верфі намагаються виготовити деякі з відсутніх деталей самостійно або замінити їх імпортом з Китаю, але створення нових ланцюжків поставок у суднобудуванні вимагає часу і збільшує витрати.
Цього року "Звєзда" має поставити понад 50 суден за контрактом. Компоненти для цих кораблів були закуплені ще до запровадження санкцій, але їхнє складання виконується спільно з корейськими партнерами, і, за словами обізнаних людей, ця співпраця припинилася.
Менеджер одного з заводів "Звєзда" сказав, що відсутність імпортних двигунів порушує виробництво на його підприємстві, а виробництво деяких деталей всередині Росії займе кілька років.
Інші Новини
Rheinmetall планує побудувати пороховий завод у Румунії
Румунія та німецький концерн Rheinmetall збудують завод з виробництва пороху для боєприпасів у місті Вікторія, що в центральній частині країни....
Швейцарія профінансує 12 проєктів відбудови України
Президентка Швейцарії Карін Келлер-Зуттер і прем'єр-міністерку України Юлія Свириденко обговорили мирний процес і відновлення України під час переговорів у Берні...
Частина потягів затримуються до трьох годин через обстріли – “Укрзалізниця”
Попри ворожу атаку та пошкодження одного з поїздів Hyundai, Укрзалізниця забезпечує курсування всіх рейсів Інтерсіті+, однак затримки зберігаються для частини...
Китай, попри санкції США, почав купувати російський скраплений газ
Російський танкер зі скрапленим газом уперше пришвартувався в Китаї, незважаючи на санкції США. З посиланням на Bloomberg.Судно Arctic Mulan, що...
Витрати країн НАТО на оборону в 10 разів перевищать військовий бюджет РФ
Члени НАТО планують витратити понад 1,5 трильйона доларів на оборону у 2025 році. Країни альянсу нарощують свої збройні сили в...
Витрати РФ на війну проти України встановили новий рекорд
Військові витрати бюджету Росії за підсумками першого півріччя 2025 року встановили новий абсолютний рекорд — 8,48 трлн руб. ($105,59 млрд)....
Average Rating