Російська нафта продовжує надходити до ЄС попри ембарго — через посередників у третіх країнах, особливо з Індії.
За даними Spiegel, щодня до портів Індії прибуває щонайменше два танкери з російською нафтою, це 70 танкерів на місяць. Через певний час частина цієї нафти потрапляє до ЄС в переробленому вигляді.
Від початку війни Росії проти України ЄС ухвалив кілька пакетів санкцій проти Москви. З грудня російську нафту заборонено до ввезення в ЄС морем, а з лютого цього року запроваджено ембарго на дизельне пальне та бензин. Але це не означає, що російська нафта не буде продовжувати надходити в Європу в переробленому вигляді. Просто тепер це дорогий і багатокілометровий шлях.
Компанія Kpler, що займається аналізом даних, вивчає глобальні ланцюжки поставок, відстежуючи маршрути танкерів і вантажних суден. За її даними, світові перевезення перебудувалися після запровадження санкцій: танкери з російською нафтою на борту тепер прямують не до західних країн, а до східних: Туреччини, Саудівської Аравії та насамперед Індії.
На західному узбережжі Індії розташовано кілька нафтопереробних заводів, зокрема найбільший у світі. Там російську нафту переробляють на бензин і дизельне пальне. І, схоже, в такому вигляді вона потрапляє назад до Європи.
Згідно з даними компанії Kpler, у квітні Індія поставила в ЄС більше палива, ніж будь-коли раніше. Як постачальник, вона тепер випереджає Саудівську Аравію. Разом ці дві країни заповнюють більшу частину прогалини, яка існувала в поставках палива в Європу з початку лютневого ембарго. Але на відміну від Саудівської Аравії, Індія не є країною з величезними запасами нафти.
Індія не підтримує санкції проти Москви і навіть навпаки: якщо раніше імпорт нафти з Росії був занадто дорогим і обтяжливим для індійських компаній через довгий морський шлях, то з початком війни ситуація швидко змінилася і Росія стала найбільшим постачальником нафти для Індії. Минулого місяця країна імпортувала до двох мільйонів барелів на день російської нафти, що становить майже 40% її національних потреб. До початку вторгнення цей показник становив близько 1%.
При цьому той факт, що частина нафти тепер може потрапити до Європи – у переробленому вигляді – насправді не є незаконним. Тому що продукти переробки вважаються індійськими. При цьому в Індії нафтопереробний завод Вадінар майже на 50% належить російській нафтовій компанії "Роснефть".
Інші Новини
У Раді розповіли, що Україні слід запозичити у ЄС і що вже зроблено
Україна інтегрує європейські стандарти - від енергоефективності та безбар’єрності до промислового безвізу. Вони є не лише вимогою для інтеграції, а...
Трейдингові сигнали: просте пояснення для початківців
Власники цифрових активів прагнуть заробляти різними способами, у тому числі використовуючи можливості, які забезпечують гаманці для криптовалют. Одні блокують активи...
Як Нацбанку вдається утримувати курс стабільним: основні фактори
На четвертий рік повномасштабного вторгнення Росії в Україну валютний ринок країни демонструє незвичайну стабільність. Коливання безготівкового курсу долара не перевищують...
Японська компанія купила нафту з підсанкційного російського танкера – ЗМІ
Японська нафтопереробна компанія Taiyo Oil приймає вантаж російської сирої нафти на танкері, занесеному до чорного списку як Міністерства фінансів США,...
У РФ контрабандні товари захопили 10% ринку – дослідження
Російська влада не може впоратися з потоком контрабанди та фальсифікату, незважаючи на масове запровадження маркування продукції. У 2023 році частка...
Кабмін змінив порядок використання грошей з гуманітарного рахунку Мінсоцполітики
Уряд удосконалив порядок використання коштів з рахунку для надання гуманітарної та іншої допомоги цивільному населенню в умовах воєнного стану. Про...
Average Rating