Згідно із законом про державний бюджет України, з 1 січня 2024 року розмір мінімальної заробітної плати зріс із 6700 до 7100 гривень. З 1 квітня мінімалка зросте до 8000 гривень.
Підвищення податків
Розмір Єдиного соціального внеску (22%) розраховується від мінімальної зарплати. Якщо до 2024 року мінімальна зарплата становила 6700 гривень, то розмір ЄСВ був 1474 гривень. З 1 січня податок зросте до 1562 гривень.
Здебільшого це стосується ФОПів, а також підприємств, де працівникам платять мінімальну зарплату (часто для "оптимізації" оподаткування).
При цьому ФОП звільняються від сплати ЄСВ з 1 березня 2022 року до припинення війни, а також протягом наступних 12 місяців. Однак це право не позбавляє їхнього права добровільно платити ЄСВ з метою отримання страхового стажу.
Крім того, максимальна база нарахування ЄСВ становить 15 мінімальних зарплат. Якщо до 1 січня це було, то 100 500 гривень, то зараз становитиме 106 500 гривень.
Підвищення пенсій
Зростання мінімальної зарплати є підставою для перерахунку мінімального розміру пенсій за віком непрацюючим громадянам, які досягли 65 років і старші та мають страховий стаж: чоловіки не менше 35 років, жінки – не менше 30 років. З 1 січня мінімальний розмір пенсії за віком таких пенсіонерів становитиме 2 840 гривень (7100 х 40%).
Працюючим людям, у тому числі і таким, що забезпечує себе роботою самостійно та зареєстрованим як ФОП, мінімальні розміри пенсій за віком на рівні 40% мінімальної заробітної плати будуть встановлені після звільнення з роботи.
Зарплати бюджетників
Від мінімальної зарплати залежать посадові оклади (тарифні ставки) працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери. Після підвищення мінімалки пропорційно зростають і зарплати бюджетників. В уряді стежать за тим, щоб оклад працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки становив 44,5% від мінімальної зарплати.
Посадові оклади з 1 грудня 2021 року (і досі) розраховувалися виходячи з посадового окладу працівника 1-го тарифного розряду у розмірі 2 893 гривні.
Уряд поки не схвалював підвищення зарплат бюджетників, але планується, що з 1 січня 2024 року посадові оклади працівника 1-го тарифного розряду ЄТС зростуть до 3 195 гривень, а з 1 квітня 2024 року – 3 600 гривень.
Мінімальний розмір допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами також не може бути меншим за мінімалку.
Неоподатковуваний розмір добових не може перевищувати 10% від мінімалки.
Інші Новини
“Енергоатом” доручив перевірити спірні аукціони з продажу електроенергії
Наглядова рада державного «Енергоатома» вирішила включити спірні аукціони з продажу електроенергії до незалежного аналізу компанії EY. Йдеться про торги, щодо...
Вступ України до SEPA опинилося під загрозою через суперечки у Раді
Україна може втратити можливість приєднатися до Єдиної зони платежів у євро (SEPA) за чинними правилами через затримку з ухваленням законодавства...
В Україні 10 листопада посилять відключення світла: графіки на добу
У вівторок, 10 листопада, у більшості регіонів України протягом усієї доби діятимуть графіки погодинних відключень електроенергії. Обмеження торкнуться побутових споживачів,...
Готівковий долар прискорив зростання слідом за міжбанком: огляд курсів валют
Різке зростання котирувань безготівкового долара, що почалося сьогодні на міжбанківському валютному ринку, спровокувало підвищений попит на валюту і призвело до...
Binance закриє частину рахунків у Європі та запровадить комісії за залишки
Криптовалютна біржа Binance попередила частину європейських користувачів про майбутнє закриття рахунків і необхідність вивести кошти. З 29 листопада 2026 року...
В Україні посилять правила онлайн-продажу алкоголю та тютюну
З 1 січня 2027 року в Україні набудуть чинності нові вимоги до продажу алкоголю, тютюнових виробів та електронних сигарет через...
