Від холодних вод Балтійського моря до тихоокеанських берегів Владивостока десятки танкерів РФ, які раніше перевозили московську нафту, зараз стоять порожніми і простоюють. Про це пише агентство Bloomberg.
Судна стали бездіяльними після того, як потрапили під санкції США, Великобританії та Європи, які почали посилюватися в жовтні 2023 року. Деякі з них були піддані санкціям за порушення встановленого "Групою семи" граничного рівня цін на експорт російської нафти, інші – за приналежність до державної танкерної компанії ПАТ "Совкомфлот".
Простої кораблів доводять, що Захід має важелі – якщо він вирішить за них потягнути, – які можуть зірвати транспортування російської нафти. Майже всі 53 судна, які потрапили під санкції з жовтня 2023 року, так і не змогли забрати жодного вантажу.
Ті кілька, що завантажилися, намагалися приховати свою подальшу діяльність, вдаючись до відключення автоматичних систем відстеження та перекидання вантажів з одного судна на інше, приховуючи це від сторонніх очей.
Однак той факт, що ставки фрахту – включно з тією частиною, яка безпосередньо пов'язана з санкціями, – падають, є важливим доказом того, що санкції виводять з ладу танкери, але насправді не призводять до підвищення витрат Росії на окремі вантажі.
Судна, що потрапили під санкції, намагаються вести торгівлю у звичному режимі. Лише три з них завантажилися з моменту введення санкцій, свідчать дані відстеження суден, зібрані агентством Bloomberg.
Судна, що простоюють, скупчилися в кількох точках по всьому світу: шість нафтових танкерів стоять на якорі в Балтійському морі, ще чотири востаннє бачили біля виходу з Чорного моря, п'ятий стояв на якорі неподалік від порту, а шостий, "Віктор Бакаєв", покинув регіон на початку липня.
Ще п'ять кораблів, які стоять на якорі в акваторії портових міст "Владивосток" і "Козьмино", – усі, окрім одного, що належить "Совкомфлоту", – місяцями простоюють без діла.
Ще два простоюють без визначеного пункту призначення між узбережжям Росії та Японії. Два з них, "Лиговский проспект" і "Казань", потрапили під санкції в листопаді, і відтоді ні вони, ні інші не завантажили жодного вантажу.
П'ять з шести танкерів, помічених біля берегів Китаю, або перебувають на ремонтних верфях, або нещодавно покинули їх. Ще чотири простоюють біля берегів Південної Кореї.
Біля Порт-Саїда, на північному кінці Суецького каналу, зібралися вісім танкерів, що потрапили під санкції. З моменту прибуття вони були бездіяльними.
Лише три з 53 танкерів, що потрапили під санкції, точно завантажили вантажі з моменту додавання до списку.
Інші Новини
Від 5 до 9 тисяч гривень: де в Україні найнижчі та найвищі пенсії
Найвищі пенсії в Україні у жителів столиці та індустріальних регіонів. На заході країни пенсії дещо нижчі.Про це говорять дані Пенсійного...
Що відомо про Соболева, який очолив “мегаміністерство” економіки, сільського господарства та довкілля
Верховна Рада України затвердила Олексія Соболева на посаді міністра економіки, довкілля та сільського господарства, раніше він був першим заступником очільника...
Яблука нового врожаю втричі дорожчі, ніж торік – моніторинг
Цього тижня в Україні стартував сезон яблук нового врожаю, розповіли аналітики. За даними щоденного моніторингу, поточного року українські садівники розпочали...
Брак фінансування, інфляція, сповільнення економіки: виклики для уряду Свириденко
Ключовим викликом для нового уряду України в наступному році може бути пошук додаткового фінансування державного бюджету в розмірі до 15...
Половина керівників бізнесу очікують зростання зарплат – звіт
Зарплати в Україні зростають високими темпами. Однак керівники українських підприємств дещо змінили плани на найближчі 12 місяців. Про це йдеться...
Зеленський доручив Кабміну наростити до 50% частку української зброї
Президент Володимир Зеленський поставив оновленому уряду завдання збільшити частку української зброї на фронті до 50% за пів року. Про це...
Average Rating