Китайські автовиробники можуть більш ніж удвічі збільшити свої виробничі потужності електромобілів за кордоном, щоб уникнути імпортних мит і задовольнити попит на ринках. Про це пише агентство Bloomberg.
Раніше китайські виробники віддавали перевагу експорту та складанню автомобілів за кордоном, коли основні частини машин виробляються в Китаї, а потім доставляються для остаточного складання. Однак через мита, які запровадили США, Європейський Союз та Туреччина, інвестиції у повний виробничий процес за кордоном зростають.
"Коли ринок електромобілів у Китаї насичується, зростаюча внутрішня конкуренція і надлишок виробничих потужностей змушують китайські бренди шукати нові ринки за кордоном", — йдеться у звіті.
Станом на 2023 рік китайські автовиробники побудували заводи з повним виробничим циклом у дев’яти країнах, із загальною річною потужністю 1,2 мільйона автомобілів. Якщо всі оголошені плани будуть реалізовані вчасно, до 2026 року цей показник може зрости до 2,7 мільйона одиниць у більш ніж десяти країнах.
Повний виробничий процес охоплює чотири основні етапи: штампування, зварювання, фарбування та остаточне складання. Це капіталомісткий процес, але він має вищу виробничу потужність порівняно з частковим складанням.
Китайські автовиробники, такі як BYD, Chery, Changan, GAC Auto та SAIC Motor, оголосили про нові проєкти або розширення своїх заводів за кордоном з 2023 року. Популярними напрямками для інвестицій є Таїланд, Індонезія та Бразилія.
BYD і Volvo Cars, якою володіє китайський концерн Geely, активно розширюють потужності в Європі. BYD будує завод в Угорщині і планує ще один у Туреччині, що дає доступ до ринку ЄС. Польща також стає популярною серед китайських виробників електромобілів.
На відміну від цього, зростання виробництва автомобілів через часткове складання йде повільніше. Очікується, що до 2026 року їхня загальна потужність зросте з 2,2 до 2,8 мільйона одиниць.
Такий сплеск інвестицій у закордонні заводи викликає занепокоєння у Пекіні. Міністерство торгівлі Китаю в липні порадило автовиробникам захищати свої технології електромобілів, віддавати перевагу частковому складанню та бути обережними при інвестуванні в країни з геополітичними ризиками, такі як Туреччина та Індія.
Інші Новини
У чиновників вилучили прихованих активів на понад 450 млн грн – НАЗК
За результатами моніторингу способу життя чиновників за сім місяців 2025 року винесено 17 судових рішень про цивільну конфіскацію активів на...
Промисловість єврозони, попри тарифи Трампа, вперше за три роки показує зростання
Приватний сектор економіки єврозони почав активно зростати після досить тривалого затишшя. Так, в серпні мало місце найшвидше зростання за останні...
Рада схвалила створення пільгового режиму Defence City для підтримки підприємств ОПК
21 серпня прийнято законопроект № 13420 — про внесення змін до податкового кодексу та інших законів (за 260 нардепів) і...
Індія та РФ мають намір збільшити товарообіг до $100 млрд за п’ять років
Індія та Росія планують збільшити річний товарообіг на 50% і довести його до $100 млрд протягом наступних п’яти років. Про...
Удари України по НПЗ спровокували паливну кризу в Росії – FT
Удари України по нафтопереробних заводах вивели з ладу частину потужностей на території Росії. Ринок зіткнувся з гострою нестачею бензину. З...
Курс валют НБУ на 21 серпня
Курс основних валют, встановлений Національним банком України в четвер, 21 серпня 2025 рокуКурс долара, порівняно з 20 серпня, досяг рівня...
Average Rating